וועדת הפטור המרכזית אישרה למשרד הבריאות התקשרות בפטור ממכרז עם פמי פרימיום לצורך שימור בדיקות קורונה בנתב”ג

וועדת הפטור המרכזית במשרד האוצר אישרה למשרד הבריאות התקשרות בפטור ממכרז עם חברת פמי פרימיום לצורך שימור בדיקות קורונה בנתב”ג.

ההתקשרות היא לתקופה של חודשיים [בהיקף כספי של 6,247,800 ₪] עם אופציה לחודש נוסף [בהיקף כספי של 3,123,900 ₪].

בהחלטת הוועדה נאמר כי היא “מאשרת לחודשיים בתוספת חודש אופציה כאשר לאחר חודשיים המשרד צריך לעדכן את סגן החשב הכללי האמון על פעילות המשרד בדבר ההחלטה לגבי המשך הפעילות”.

בנימוקי הוועדה נאמר בין היתר כי “משרד הבריאות מבקש להתקשר בפטור עם חברת פמי פרימיום לטובת שימור היכולת והתשתית הביצועית של מערך בדיקות הקורונה בנתב”ג, לאור ההחלטה על ביטול חובת הבדיקות לקורונה לנכנסים לישראל.

“בחודש ינואר 2022 פרסם המשרד מכרז פומבי חדש עם שלב מיון מוקדם מספר 3/2022 להפעלה של מערך לביצוע דיגום ובדיקות קורונה לנוסעים הנכנסים לישראל. בתאריך ה- 13.3.2022 נבחר הספק בתור הזוכה להפעלת השירות. החל מהתאריך 30.3.2022 החל הספק בפעילותו בנתב”ג במסגרת ההתקשרות על פי המכרז.

“בתחילת חודש מאי, ולאור כוונת הדרג המדיני לבטל את הצורך בביצוע בדיקת קורונה בכניסה לישראל, נדרש משרד הבריאות להיערך לחלופות שיתנו מענה לציבור למקרה שחובת הבדיקות תתחדש. בשלב זה התגבשו שתי חלופות עיקריות.

“[…] בדיונים שהתקיימו בראשות הממונה על ההתגוננות במשרד ביום 12.5.2022 הוצגו החלופות האפשריות עם המלצה של ראש משל”ט הקורונה ליציאה לדרך עם החלופה של שימור היכולת של הספק.

“הסיבות להמלצה זו הן לוחות הזמנים המהירים להגעה ליכולת בדיקה של 20,000 בדיקות (תוך 10 ימים הגעה ליכולות של דגימת 20,000 איש). חלופה זו תאפשר חזרה מהירה יחסית לבדיקות בנתב”ג בהתאם להערכת המצב האפידמיולוגית והנחיות הדרג המדיני: שימור הספק הקיים בנתב”ג תתבסס על תשתית מוכנה לרבות מערכות מידע מתאימות, כ”א ניהולי מיומן וניסיון ושיתוף פעולה מוכר עם רש”ת וגורמי הניהול בנתב”ג. בכלל זה גם יכולת גביית סכום עלות הבדיקה מהציבור.

“לאור הנחיות הדרג המקצועי הגיע משרד הבריאות להבנות עם הספק על מעבר למתכונת של שימור היכולת וצמצום פעילות החוזה הנוכחי לאפס ללא ביטולו ובמידת הצורך, החזרת הספק לפעילות, תחת אותם התנאים המופיעים בהתקשרות על פי המכרז.

“[…] הספק מתחייב להחזיק בכל תקופת “הסכם שימור היכולת” מלאי של ערכות דגימה ל- 500 אלף נדגמים.

“המשרד הדגיש שבמצב העניינים הנוכחי הספק הינו ספק יחיד בדגש על כך שמדובר בספק המסוגל להיערך בזמן הקצר ביותר להחזרת היקף פעילות דיגום מלא בשדה התעופה ככל שיוחלט על חידוש חובת בדיקת נכנסים, וזאת בתנאים הטובים ביותר.

“המשרד מציין כי במקביל לבקשה לאישור בוצע פרסום ספק יחיד בהתאם לתקנה 3א לתקנות חובת המכרזים ועד לסגירת פרוטוקול זה לא התקבלו השגות”.