וועדת הפטור המרכזית אישרה למשרד הבריאות לצאת למכרז סגור בנושא רכש ערכות בדיקה מהירה אנטיגן לאיבחון קורונה שאינן נדרשות לקריאת מכשיר (בהיקף כולל של 320 מיליון ₪)

וועדת הפטור המרכזית (משרד האוצר/החשכ”ל) אישרה בתחילת החודש למשרד הבריאות התקשרות קצרת מועד (3-15.10.2021) ליציאה למכרז סגור [117/2021] בהיקף כולל של 320 מיליון ₪. זאת לצורך רכש ערכות בדיקה מהירה אנטיגן לאיבחון קורונה שאינן נדרשות לקריאת מכשיר. דבר ההתקשרות והפרוטוקול בנושא פורסמו רק ב- 24 באוקטובר 2021.

בנימוקי הוועדה נאמר כי “משרד הבריאות מבקש לצאת למכרז סגור לביצוע רכש ערכות בדיקה מהירה אנטיגן לאבחון קורונה וחלוקתו לילדים בגילאי 12-3 לשם צמצום התחלואה במערכת החינוך.

“במהלך החודשים האחרונים, ביצע משרד הבריאות שני מבצעי בדיקות נרחבים במערכת החינוך בהוראת ראש הממשלה.

“לפני החזרה ללימודים בחודש ספטמבר חילק משרד הבריאות ערכות בדיקה מהירה לילדים בגילאי 12-3 זאת במטרה שההורים יבצעו בדיקות לילדיהם יום לפני החזרה למסגרות החינוכיות וכל ניתן יהיה לזהות מראש ילדים חולים מה שיביא לצמצום היקפי התחלואה ושרשראות ההדבקה במערכת החינוך לילדים שאינם בגילאים המאושרים לחיסון.

“במהלך חגי תשרי הנחה ראש הממשלה לחלק לילדי ישראל בגילאי 12-3 בשנית ערכות בדיקה מהירה לשם מניעת שרשראות הדבקה ותחלואה לאחר החגים. לאחר הפקת לקחים ממבצע הבדיקות הראשון בוצע מבצע החלוקה על ידי מד”א בעלויות נמוכות משמעותית מהמבצע הראשון.

“כעת, מבצע משרד הבריאות פיילוט של תוכנית מגן חינוך למניעת הדבקות במערכת החינוך. זאת, לשם שמירה על שגרת לימודים מיטבית.

“כחלק מהתוכנית הנ”ל החליטה הממשלה שמשרד הבריאות ירכוש 20 ערכות בדיקה מהירה לכל ילד בגילאי 12-3 לשם ביצוע בדיקת קורונה דו שבועית ב- 10 השבועות החל מה- 15.10.2021. בדיקות אלו יהוו תחליף לבדיקות ה- PCR.

“הבקשה לביצוע רכש במתווה מכרז סגור הינה מכיוון שלוחות הזמנים הינם צפופים ביותר וכן מכיוון שמשרד הבריאות יכול לרכוש רק ערכות שקיבלו את אישור אגף ציוד רפואי – אמ”ר (אביזרים ומכשירים רפואיים) במשרד הבריאות ותוקפו על ידו. עד רגע צאת המכרז 13 חברות אושרו על ידי אמ”ר והמכרז יהיה בין כולן.

“הבדיקות יחולקו לתלמידים לביתם כך שיוכלו לבצע את הבדיקות לפני ההגעה ללימודים.

“משרד הבריאות מבקש להדגיש כי מתווה השימוש הסופי ייקבע לאחר עיבוד תוצאות הפיילוט המתקיים עתה במערכת החינוך בהתאם לאפקטיביות מתווי הבדיקה שנבדקים”.