וועדת הפטור המרכזית אישרה למ”י לפרסם מכרז סגור בין שני המפיצים המורשים בישראל של חברת VMware לרכש ותחזוקת רישיונות לשרתים וירטואליים [בהיקף 50 מיליון ₪ לחמש שנים)

הגוף המפרסם: משטרת ישראל

תקנה: 4 (2) לתקנות חובת המכרזים

מהות ההתקשרות: פרסום מכרז סגור בין שני המפיצים המורשים בישראל של חברת VMware  לרכש ותחזוקת רישיונות לשרתים וירטואליים [בהיקף 50 מיליון ₪ לחמש שנים)

התחלת ההתקשרות: 13 ביולי 2021; סיום ההתקשרות: 30 ביוני 2026

הערות: בנימוקי הוועדה נאמר בין היתר כי “משטרת ישראל  מבקשת לאשר פרסום מכרז סגור בין שני המפיצים המורשים של חברת VMware עבור רכש ותחזוקת רישיונות לשרתים וירטואליים.

“בשנת 2009 החלה מ”י לבסס את תשתיות השרתים המרכזיות על מערכות של החברה באמצעות מכרז .11-2006  סביבות וירטואליות אלו נבנו לאורך השנים כדי לתת מענה לדרישות אפליקטיביות מבצעיות וכיום למעלה מ- 90% (כ- 4,000) מכלל השרתים מותקנים על גבי תשתיות אלו.

“התשתיות משרתות אפליקציות קריטיות ברשתות מבצעיות כגון מרכז בקרה טכנולוגי (מב”ט) ירושלים, מוקדי שירות 100 ועוד.

“מינהל הרכש הממשלתי ערך הסכם תנאים ומחירים מוסכמים עם החברה בשנת 2016 והוא הוארך בינואר 2020 עד ליום 30.1.2023, לרכישת רישיונות ושירותי תמיכה ועדכוני תוכנה למערכות וירטואליזציה מבית החברה.

“ביום 21.12.2016 אישרה ועדת הפטור פרסום מכרז סגור בין שני המפיצים המורשים של החברה, לצורך רכש ותחזוקת הרישיונות. ההתקשרות מתוקף הפטור הינו עד ליום 31.12.2021.

“מכוח התקשרות זו, רכשה המשטרה 300 רישיונות NSX  – מוצר אבטחת מידע מתוצרת החברה. בנוסף נרכשו 40 רישיונות  vSAN בשל ביסוס מוצרי החברה במ”י ניתנה עדיפות להשתמש במוצרים הנלווים שלהם. הרישיונות ישמשו לאחסון וירטואלי, אשר יאפשר עבודה בשני מוקדים במקביל וזאת על מנת לוודא שרידות ופעילות מבצעית שוטפת.

“על מנת לטייב את אבטחת המידע ולהעלות את רמת ההגנה במ”י לאור האיומים ומתקפות סייבר חריגות שהתרחשו במהלך השנה האחרונה, יש צורך להגדיל את הרכישה בעוד כ- 700 רישיונות NSX עבור 350 שרתים פיזיים נוספים, וכ- 250 רישיונות vSAN  עבור כלל המוקדים ותחנות המשטרה.

“יובהר כי ישנם חלופות בשוק למענה שניתן מרישיונות של  vSAN אך מ”י מבקשת לרכוש דרך החברה לנוכח כך שמוצרי הווירטואליזציה של החברה מהווים תשתית מרכזית גדולה ורחבה ולנוכח כך שעלות השימוש במוצרי vSAN נאמדת בכ- 100,000 דולר מתוך העלות הכללית של ההסכם למשך כל תקופת ההסכם ורכישת הרישיונות שלא דרך ההסכם תהיה גבוהה מהעלות כחלק מהסכם גדול.

“מלבד זאת נדרשת תחזוקה וחידוש של הרישיונות הקיימים היום ורכש של מוצרים נוספים המשלימים לתשתית הווירטואלית הקיימת.

“מינהל הרכש הממשלתי [במשרד האוצר/החשכ”ל] בחן את עמדת מ”י, בעניין זה ואישר אותה.

“במסגרת ההסכם החדש הרישוי יהיה בלתי מוגבל, ולכן מעבר להסכם חדש זה ועוד בטרם הסתיימה תקופת ההתקשרות על בסיס ההסכם הקיים, הינו הכרחי נוכח החיסכון הכספי הרב מהתקשרות בדרך זו. יודגש כי התקשרות זו תחליף את ההסכם הקיים והפער יקוזז מול המפיץ הנוכחי.

“ממשטרת ישראל נמסר  מבוקשת התקשרות עד שנת 2026 על אף שהסכם תנאים ומחירים מוסכמים של מינהל הרכש הינו עד 2023 וזאת מאחר וישנה כדאיות כלכלית לערוך הסכם ארוך טווח מול החברה של חמש שנים כמו כן, היות והתשתיות האמורות בהן משתמש מ”י מבוססות על מוצרי החברה, כמפורט ומנומק בפרוטוקול זה, הצפי הוא כי תידרש הארכה עם החברה.

“ועדת המכרזים של מ”י השתכנעה כי השירותים והטובין המבוקשים במסגרת התקשרות זו הם שירותים בעלי תכונות מיוחדות ואפיונים בלתי נפוצים, שקיים מספר מצומצם של ספקים מתאימים בכוח לגביהם”.