וועדת המכרזים של משרד התקשורת אישרה הארכת ההתקשרות בפטור ממכרז עם פרופ’ ראובן גרונאו (למשך שנה אחת, ללא תוספת תקציב)

וועדת המכרזים של משרד התקשורת אישרה ב- 12.2.2023 הארכת ההתקשרות בפטור ממכרז עם פרופ’ ראובן גרונאו (למשך שנה אחת, ללא תוספת תקציב).

חברי וועדת המכרזים ליועצים מחקרים וסקרים במשרד התקשורת היו עו”ד מתנאל מזור נציג היועמ”שית של המשרד, יוחנן שליין חשב המשרד, אורן לביאן מ”מ יו”ר המועצה ואליאן רובנוביץ חברת הוועדה ומנהלת מחלקת המכרזים במשהת”ק.

הארכת ההתקשרות הוגדרה בפרוטוקול כ”מתן ייעוץ כלכלי ועדכון אחוזי התשלום באבני הדרך”.

הנושא נדון בעקבות פניית עמי גילה מנהל בפועל של מינהל כלכלה במשרד התקשורת. בפנייתו נאמר כי ביום 11.4.2019 נחתם בין המשרד לבין פרופ’ גרונאו הסכם להעסקת יועץ כלכלי שתוקפו הוארך עד ליום 31.12.2022.

“מרכיב הטלפוניה הנייחת בעבודת הייעוץ הסתיים וכתוצאה הופחתו תעריפי הטלפוניה הנייחת של חברת בזק בכ- 40% בממוצע בהיקף שנתי של כ- 400 מיליון ₪ בשנה (כולל מרכיב המע”מ שפחת).

היקף ההתקשרות הוא 250 אלף ₪ בתוספת מע”מ,. תמצית אבני הדרך המאושרות בהסכם לעבודת היועץ הן כדלקמן:

■ סיוע בהכנת שימוע לתעריפי הטלפוניה הקמעונאיים של חברת בזק – 30%;

■ מתן המלצה על ההחלטה בתום השימוע – 20%;

■ סיוע בבניית מתודולוגיות התמחור של שירותים סיטונאיים של בזק והוט – 15%;

■ ניתוח תרחישים להשפעת תעריפי הטלפוניה הקמעונאיים המומלצים על ענף התקשורת בכלל ובפרט על היקף ההשקעות של חברת בזק ברשתות סיבים – 10%;

■ סיוע בהליכים משפטיים שחברת בזק או כל גורם אחר יפתח בהם כנגד כוונת המשרד בנושאים אלה או נגד החלטות המשרד – סיוע זה יכלול מתן חוות דעת כלכליות ככל שיידרשו – 25%.

אבני דרך א’, ב’ ו- ד’ קשורות במישרין לפרוייקט תמחור הטלפוניה של חברת בזק, אשר כאמור הסתיים וגם עבודת הייעוץ בגינו הסתיימה. אבן דרך ג’ מומשה רק בחלקה בשל התעכבות המשרד בביצוע פרוייקט תמחור השוק הסיטונאי. אבן דרך ה’ לא מומשה כלל בשל היעדר הליכים משפטיים בתום החלטת הטלפוניה.

“כנגזר מכל אלה נותר במסגרת החוזה תקציב ייעוץ לא ממומש של 75,000 ₪.

“מר עמי גילה פנה לוועדת המכרזים בבקשה לנצל את יתר הסכום לשם קבלת ייעוץ בפרוייקט תמחור שירותי התשתית הסיטונאיים של חברת בזק בו עוסק המשרד בשנה האחרונה ואשר כלול באבן דרך ג’.

“מאחר וצרכי הייעוץ של פרוייקט זה גדולים משנחזה בתחילת עבודת הייעוץ ומאחר ואבן דרך ה’ לא תמומש בהתייחס לפרוייקט הטלפוניה מבקש מר עמי גילה להפחית את שיעור התמורה הנוגע לאבן דרך זו ל- 5% ולהגדיל בהתאם את אבן הדרך ג’ ל- 35%. כך יוותרו מקורות להליכים משפטיים עתידיים אפשריים הקשורים בשוק הסיטונאי ולצד זאת נוכל להסתייע בפרופ’ גרונאו בקבלת ייעוץ בהתייחס לתמחור השוק הסיטונאי של בזק בעולמות הנחושת והסיבים”.

וועדת המכרזים החליטה על אישור הארכת ההתקשרות עם פרופ’ גרונאו עד ליום 31.3.2024 בהיקף התקציב שנותר בהתקשרות וטרם מומש בסכום של 87,750 ₪ כולל מע”מ.

= = = = = = = = = = =

* בשנים האחרונות פירסמתי מספר ידיעות על התקשרויות של משרד התקשורת עם פרופ’ גרונאו והן מופיעות בצורה מרוכזת בקישור כאן.

** מבין הידיעות הללו אני מבקש להזכיר שלוש ידיעות בולטות במיוחד:

+ 15.1.2021 – ‘גלובס’ מתהדר בידיעה “בלעדית” [הארכת העסקתו של פרופ’ ראובן גרונאו כיועץ למשרד התקשורת]; אלא שהמידע הזה פורסם ב- Read IT Now כבר 3 ימים קודם לכן.

+ 15.1.2021 – עורך ‘טלקום ניוז’ אבי וייס ‘חושף’ ו’מעלה מסך’ על “דיווח מוסתר היטב” ו”פטור חשאי ממכרז” של משהת”ק עם פרופ’ גרונאו [למרות ש-  Read IT Now הקדים אותו בפרסום].

+ 24.8.2018 – אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ ממשיך “לקבל השראה” מ-  Read IT Now ושוב מפרסם אצלו מידע שקרא כאן באתר זה (מבלי לתת קרדיט) ומסווג אותו כ’בלעדי’.

= = = = = = = = = = =