וועדת הכלכלה של הכנסת תדון בשבוע הבא בנושא “חסימת מספרי טלפון מצילי חיים בקווי סלולר כשרים”

וועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח”כ יעקב מרגי תקיים ביום שלישי בשבוע הבא (4.8.2020) דיון מהיר בנושא “חסימת מספרי טלפון מצילי חיים בקווי סלולר כשרים”.

בין המוזמנים לדיון: משרדי התקשורת והמשפטים, וועדת הרבנים, נציגי חברות הסלולר ועוד.

ח”כ תהלה פרידמן, אחת מיוזמות הדיון המהיר כתבה בפנייתה ליו”ר הכנסת כי “וועדת הרבנים לענייני תקשורת היא גוף עצמאי שנותן הכשר למכשירי סלולר שאינם מחוברים לרשת האינטרנט. כמו כן הוועדה מסננת תכנים עבור לקוחות המספרים הכשרים של כל מפעילי הסלולר בישראל.

“צרכני הסלולר החרדים מעוניינים בחסימה של אינטרנט ולכן רוכשים מכשיר  “כשר” אך ועדת הרבנים  מורה על חסימת חיוג למספרים אשר התוכן שלהם אינו מותאם לדעתם. בין המספרים נמצאים קווי סיוע לדיווח על אלימות במשפחה, קווי מידע של משרד הבריאות ועוד.

“יש לבחון את אופן ההתנהלות של החברות בעלות הרישיון להפעלת תקשורת סלולרית בישראל אל מול ועדת הרבנים לענייני תקשורת, התנהלות אשר על פי התלונות הרבות שמתקבלות פוגעת בצרכני התקשורת הסלולרית ובמפעילי מוקדי חירום שונים וחשובים.
“על כן, אבקש לכנס דיון מהיר בועדת הכלכלה בסוגיית החוקיות של הנושא  והסדרת הגישה לקווי מידע, חירום, ולמידה למחזיקי טלפונים כשרים”.

הערות עורך Read IT Now:

+ על וועדת הרבנים לענייני תקשורת ניתן לקרוא ידיעות קודמות שפירסמתי כאן באתר זה.

+ אבי וייס עורך האתר ‘טלקום ניוז’ דיווח ביום רביעי, 29.7.2020, בשעה 17:50, על הדיון בשבוע הבא בכנסת.

לפני שמומחה הטלקום מראשון לצון מזדרז לחגוג – ‘הנה, אפילו אלי לנדאו עורך Read IT Now מעתיק מהאתר שלי’ – ארגיע אותו מייד: כבר ביום שני, 27.7.2020, בשעה 19:09, פניתי אל אחד משני חברי הכנסת לקבלת נוסח הבקשה לקיים דיון מהיר. למחרת, שלישי, 28.7.2020, בשעה 07:38, פניתי במייל גם אל חבר הכנסת השני בבקשה דומה. שתי הבקשות הללו לא נענו, באותו שלב.

אשר על כן, ביום רביעי, 29.7.2020, בשעה 08:15, פניתי במייל עם אותה הבקשה אל ליאור רותם דובר וועדת הכלכלה אשר קצת מאוחר יותר שלח אליי את הנוסח המלא ואז גם התקבלה תשובה מפורטת מאחד משני חברי הכנסת המדוברים. מספר שעות לפני שאבי וייס פירסם את מה שפירסם. [העתקי כל המיילים שמורים אצלי כהוכחה].

+ באייטם שלו כותב אבי וייס: “לקראת הישיבה הזו, שבה בטוח שהשר יבצע כמה וכמה ספינים על יו”ר וחברי הוועדה, בדיוק כמו שעשה בדיון הקודם על תחום פריסת הסיבים לבתים, אחשוף עוד כמה סיפורים מזעזעים על הפרות החוק הללו ועל שקרי המשרד בראשותו של יועז הנדל בתחום זה”.

החשיפה, מן הסתם תהיה בסוף השבוע הזה או, לכל המאוחר, בתחילת השבוע הבא (לפני הדיון, כמובן). המתח כבר הורג אותי לקראת ה’חשיפה’ של אבי וייס (שתהיה, כמובן, ‘בלעדית’, כמיטב המסורת).

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =