וועדת הכלכלה של הכנסת תדון באישור צו מטעם משרד התקשורת להסרת חסמים ולהקלה על ייבוא ציוד קצה קווי

וועדת הכלכלה של הכנסת תדון ביום שני (30.6.2014) בבקשת שר התקשורת גלעד ארדן לאשר צו שנועד להסיר חסמים ולהקל על יבוא ציוד קצה קווי (מכשירי טלפון קווים, מכשירי פקס, מרכזיות, נתבים ועוד).

שר התקשורת פנה ב- 27 במאי 2014 אל ח”כ אבישי ברוורמן יו”ר וועדת הכלכלה לאשר את צו התקשורת (בזק ושידורים)(פטור מאישור סוג לציוד קצה קווי), התשע”ד – 2014.

כיום יבואני הציוד חייבים לקבל ממשרד התקשורת אישור סוג לציוד קצה לצורך חיבורו לרשת בזק ציבורית של בעל רישיון. משרד התקשורת מבצע שנים רבות בדיקה של ציוד קצה קווי ומעניק אישורי סוג לציוד כנדרש עפ”י חוק.

כעת מבקש משרד התקשורת לפטור את היבואנים מהצורך לקבל את האישור, בתנאי שמדובר במוצרים בתקינה אירופאית או אמריקאית. הדבר נובע ממדיניות הממשלה להסיר חסמי ייבוא ומסחר בירוקרטיים [באמצעות, בין היתר, אימוץ תקנים בינלאומיים מוכרים בעולם (כמו תקני TBR באיחוד האירופי, תקן FCC האמריקני ותקנים נוספים המסדירים את הדרישות הטכניות לציוד קצה קווי הנוהגות בשווקים אלו)], להקל על יבואנים (ובפרט חדשים וקטנים) ובכך להקל את התחרות בתחום הסחר בציוד קצה קווי, דבר זה יאפשר למקד את פעילות משרד התקשורת בענייני אסדרה מהותיים.

בשנת 2012 אישרה הוועדה צו דומה שפטר את יבואני המכשירים הסלולריים מהצורך באישור סוג לגבי ציוד קצה רט”ן מסוגים מסויימים, ופתחה את הענף לתחרות.