וועדת הכלכלה בכנסת סיימה הכנת חוק הדואר לקריאה שנייה ושלישית

היום (א’, 27.8.2022) התקיים דיון המשך בוועדת הכלכלה בנושא חוק הדואר [הצעת חוק הדואר (תיקון מס’ 13)], בראשות יו”ר הוועדה ח”כ מיכאל מרדכי ביטון.

מקץ ישיבה ממושכת שהחלה בשעות הבוקר והסתיימה בשעות הצהריים המאוחרות, אישרה הוועדה את הצעת החוק. חוק זה נועד בעיקרו ליישם את המלצות ועדת רוזן, שהמליצה בין היתר לפתוח את תחום הדואר לתחרות, לבצע רפורמה בענף החבילות מחו”ל ולהרחיב את סמכויות הפיקוח והאכיפה של משרד התקשורת והשר.

בתום הדיון אמר יו”ר הוועדה כי “לא מיהרנו לחוקק את החוק כי רצינו להרגיש את המצב האמיתי”. הוא ציין כי חברת דואר ישראל נמצאת במצב משברי ובעייתי מבחינה כלכלית , “כמעט בסכנה קיומית” ומטרת החקיקה הייתה להביאה ליציבות כלכלית ולשיפור השירות המסופק לצרכנים.

הוא אמר לכל הצדדים שהתעמתו במהלך הדיונים [חברת דואר ישראל מחד וחברות מעולם משלוחי המכתבים והדפוס מאידך] כי הם לא קיבלו את כל תאוותם בידם אולם במהלך הדיונים הוועדה ביצעה שינויים גדולים בהצעת החוק המקורית שהובאה לפיתחה של וועדת הכלכלה.

לוועדת הכלכלה יהיו מספר תחנות בקרה בשנים הקרובות על יישום החוק כשהתחנה הראשונה תהיה כבר בעוד שנה.

“פעלנו באופן מואץ כדי להספיק לסיים את הליך החקיקה עוד במהלך המושב הנוכחי של הכנסת”.

בשלב מסויים של הדיון, מנכ”לית משרד התקשורת לירן אבישר בן חורין נפרדה מהוועדה ומיהרה לנמל התעופה בן גוריון בדרכה לכנס ולתערוכת הטלקום MWC בברצלונה ספרד.

= = = = = = = = = = = = = = =

בהקשר זה מעניין לציין כי מומחה הטלקום אבי וייס עורך ‘טלקום ניוז’ [‘הלוחם היחיד בעוולות משרד התקשורת’] לקח החודש פסקי זמן קצרים [מהמאבק בנושא פגסוס/NSO והפרקליטות ומענייני ‘שטאזילנד’] וסיקר – בהסתמך על ההודעות לעיתונות של וועדת הכלכלה:

+ ב- 9.2.2022 אחרי הצהריים פירסם אייטם שכותרתו: מחאה בוועדת הכלכלה על רפורמות הדואר והטלפונים הכשרים של יועז הנדל.

במשפט הראשון של אותו האייטם דיווחה “מערכת Telecom News” כי  “שר התקשורת הנדל הילך אימים על הוועדה:'”אם לא נעביר את החקיקה על הדואר נגיע לפשיטת רגל’.

+ ב- 16.2.2022 בצהריים דיווח אבי וייס כי “שוב דיון סוער בוועדת הכלכלה לגבי רפורמת הדואר שמוביל יועז הנדל”.

= = = = = = = = = = = = = = =