וועדת הכלכלה אישרה להחיל דין רציפות על ההצעה שתאפשר למנויי שירותי תקשורת יוכלו להסכים להגביל או לחסום שירותים ולקבל סלולר כשר

15:36 10.02.2023

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: ,

ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח”כ דוד ביטן אישרה ב- 8.2.2023 להחיל דין רציפות על הצעה לתקן את חוק התקשורת. ההצעה קוראת לאפשר למנויי שירות וציוד תקשורת, או קבוצת מנויים, להסכים להגביל או לחסום שירותים מסוימים, בהם חיוג למספרים מסוימים או לקבוצות מספרים וכן הגבלת קבלת שיחות ממספרים או קבוצות מספרם מסוימיםההצעה היא של ח”כ משה ארבל ועליה חתומים חברי כנסת נוספים.

ההצעה אושרה בכנסת הקודמת בקריאה ראשונה, וכעת ביקש ח”כ ישראל אייכלר להחיל עליה דין רציפות. הוא הסביר כי “במדינה דמוקרטית, שבה אנשים צועקים על קץ הדמוקרטיה, אין דבר יותר דמוקרטי מזה שאדם יוכל להתקשר למי שהוא רוצה, מתי שהוא רוצה ואיך שהוא רוצה. היה פה עיוות שמנע מאנשים להשתמש בטלפון שהם רוצים ובאנו לתקן את זה”. הדברים מתייחסים כמובן להצעת שר התקשורת הקודם יועז הנדל לגבי הטלפונים הכשרים.

ההצעה אושרה פה אחד (בקולות היו”ר ביטן, ח”כ אליהו ברוכי וח”כ סימון מושיאשוילי). כעת תימסר למליאת הכנסת הודעת הוועדה בדבר החלת דין רציפות ויינתן לממשלה ולסיעות השונות בכנסת פרק זמן של שבועיים לבחון אם ברצונם להתנגד לה.

במידה ולא תהינה התנגדויות תהייה המליאה רשאית, בתום התקופה בת שבועיים, להצביע על ההצעה. אם המליאה תצביע בעד החלת דין הרציפות המשמעות היא כי ההצעה התקבלה בקריאה ראשונה, והיא תוחזר לוועדה להכנתה לקראת הקריאה השנייה והשלישית.