וועדת הבחירות המרכזית דחתה עתירה נגד 7 חברות תקשורת

וועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה- 25 דחתה עתירה שהגישה מפלגת האיחוד הלאומי – תקומה נגד 7 חברות תקשורת.

העתירה [תב”כ 14/25; עתירה לצו מניעה לפי סעיף 17ב לחוק הבחירות (דרכי תעמולה), התשי”ט – 1959] הוגשה נגד חברת סלקום ישראל בע”מ, חברת פרטנר תקשורת, חברת פלאפון תקשורת, חברת הוט מובייל, חברת גולן טלקום, חברת מובייל 012 וחברת טלזר 019 שירותי תקשורת בין לאומי.

כבוד השופט יצחק עמית מבית-המשפט העליון המשמש עתה גם כיו”ר וועדת הבחירות המרכזית כתב בין היתר בהחלטתו: “עניינה של העתירה בהודעת מסרון אנונימי שנשלחה ביום 20.8.2022 בעניין הבחירות המקדימות בעותרת.

“בעתירה נטען כי המסרון האנונימי מפר את הוראות החוק בעניין פרסום תעמולה אנונימית וכן פרסום סקרים ללא פרטים על מי שערך והזמין אותו.

“דינה של העתירה להידחות על הסף מחמת אי ביצוע פנייה מוקדמת למשיבות כנדרש.

“העותרת מודה בעתירתה כי אין היא יודעת מי מהמשיבות היא חברת התקשורת הרלבנטית דרכה נשלח המסרון האנונימי.

“עם זאת, טוענת העותרת כי לא ביצעה פנייה מוקדמת שכן מועד הבחירות המקדימות לרשימתה לכנסת קבוע לתאריך 23.8.2022, יומיים בלבד מהיום.

“לא ראיתי בנימוק זה טעם מספק לוויתור על דרישת הפנייה המוקדמת. לדרישה זו תכליות מהותיות העומדות בבסיסה: מיקוד המחלוקת וגיבוש התשתית העובדתית שנדרשת להכרעה.

“[…] בעניין העתירה שבפניי מימוש תכליות אלו חשוב במיוחד, עת אין בפניי מידע מי מהמשיבות אכן רלבנטיות להליך ומי נגררה להליך לא לה.

“הגשת עתירה בעת הזו ללא הבהרת התמונה בנוגע למי הם הצדדים הדרושים לעניין, תוך הגשת העתירה נגד כל המשיבות ללא בירור המצב העובדתי, אין בה כדי לקצר את הטיפול בעתירה ולייעל את ההליך השיפוטי. אדרבא,  יש בה בכדי לסרבל ולסבך את ההליכים.

“העתירה נדחית. טענותיה המהותיות של העותרת שמורות לה. בנסיבות העניין, אין צו להוצאות”.