וול סטריט ג’ורנל מפרסם מאמר של הנשיא אובמה: “להגן על החדשנות האמריקנית מפני איומי טרור”

18:40 13.02.2016

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר

תגים: , ,

Protecting U.S. Innovation From Cyberthreats, מאמר של נשיא ארצות הברית ברק אובמה פורסם בעיתון  Wall Street Journal ב- 9 בפברואר 2016.

“יותר מאשר כל אומה אחרת, אמריקה מוגדרת באמצעות רוח החדשנות והדומיננטיות שלנו בעולם הדיגיטלי מעניקה לנו יתרון תחרותי בכלכלה העולמית”, פותח הנשיא אובמה את מאמרו. “עם זאת, היתרון שלנו מאויים ע”י ממשלות זרות, עבריינים ושחקנים יחידים המכוונים כלפי רשתות המחשבים שלו, גונבים סודות מקצועיים מחברות אמריקניות ומפרות את הזכות לפרטיות של העם האמריקני”.

לדבריו רשתות המפקחות ומנהלות תשתיות קריטיות (כמו תחנות כוח ומערכות פיננסיות) נתונות לפגיעויות ולנקודות פירצה. המימשל הפדרלי הוא יעד שוב ושוב לעברייני סייבר. האקרים בסין וברוסיה מנסים שוב ושוב לפרוץ.

“אין זה מפתיע שתשעה מכל עשרה אמריקנים אומרים כי הם חשים שאיבדו את השליטה על המידע האישי שלהם”, אומר נשיא ארצות הברית במאמר.

“איומי הסייבר הללו הם בין הסכנות הדחופות ביותר לכלכלה ולביטחון הלאומי של אמריקה”. זו הסיבה שבשבע השנים האחרונות המימשל הנוכחי פעל רבות בתחום אבטחת הסייבר שלו.

אולם נותר עדיין הרבה מה לעשות ולפיכך הוא חתם באותו היום על ה- Cybersecurity National Action Plan המוגבה בהצעתו להגדלת תקציב אבטחת הסייבר הממשלתי ביותר משליש ל- 19 מיליארד דולר.

“כל עוד אני נשיא ארצות הברית, הגנת התשתית הדיגיטלית של אמריקה תמשיך להיות עדיפות ביטחון לאומי מובילה. לא נפתור את האתגרים הללו במהלך השנה הקרובה אולם אנו מניחים בסיס מוצק לעתיד. אני בטוח שאנו יכולים לממש את מלוא הפוטנציאל של החדשנות האמריקנית ולהבטיח את השגשוג והביטחון המקוון לדורות הבאים”.