וול סטריט ג’ורנל: מיקרוסופט פנתה לגוגל ולאורקל כדי להקטין את עמדת המובילות של אמזון בתחום הענן במימשל האמריקני; חברות תוכנה מנסות לגרום למימשל לחלוק את הוצאות מחשוב הענן שלו בצורה נרחבת יותר ולאמת מדיניות ריבוי-עננים

העיתון וול סטריט ג’ורנל פירסם ידיעה בלעדית לפיה חברת מיקרוסופט פנתה לחברות גוגל ולאורקל כדי להקטין את עמדת המובילות והדומיננטיות של אמזון בתחום הענן במימשל האמריקני וכדי לחלוק את הוצאותיו בין מספר חברות.

לדברי העיתון, חברות תוכנה מנסות לגרום למימשל לחלוק את הוצאות מחשוב הענן שלו בצורה נרחבת יותר ולאמת גישה ריבוי-עננים [multicloud approach].

עוד נאמר בדיווח כי מיקרוסופט שיגרה למספר חברות בתחום הענן מספר נקודות לדיון המכוונות לפעולות שדלנות משותפות בוושינגטון שידרשו כי פרוייקטים ממשלתיים ראשיים ישתמשו ביותר מספק שירות אחד.

עוד נאמר בידיעה בוול סטריט ג’ורנל כי נוסף לאורקל ולגוגל, מיקרוסופט פנתה גם אל מספר חברות אחרות ובהן חברת VMware, חברת Dell, חברת IBM וחברת HP.

עפ”י חברת המחקר גרטנר, אמזון שולטת בתעשיית תשית הענן עם נתח שוק של 39% כשאחריה במקום השני מיקרוסופט עם נתח שוק של 21%.

לאמזון היה נתח שוק של 47% מהזמנות שוק המגזר הציבורי בצפון אמריקה בתחום הענן בשנת 2021 לעומת נתח שוק של 28% לחברת מיקרוסופט.