וואפא: הרשות הפלסטינית דיווחה כי הגיעה להסכם עם ישראל לשחרור ציוד להנפקת דרכונים ביומטריים שהוחרם בשעתו

סוכנות הידיעות הפלסטינית WAFA דיווחה לפני מספר ימים כי לדברי הרשות הפלסטינית היא הגיעה להסכם עם הרשויות הישראליות על שחרור ציוד להנפקת דרכונים ביומטריים שהוחזק בנמל אשדוד זמן רב.

לפי הדיווח של סוכנות הידיעות, Youssef Harb תת שר הפנים הפלסטיני אמר בראיון טלפוני כי הציוד יגיע לרשות הפלסטינית מישראל בתוך מספר ימים. לדבריו, גורמים שונים היו מעורבים בניסיונות לשחרור הציוד שהוחרם ומוחזק במקום החל ממארס 2019.

עם הגעת הציוד הרשות מתכוונת להתחיל בתהליך הנפקת דרכונים ביומטריים אם כי תידרש תקופה של עד חצי שנה בה יותקן הציוד והמערכת תפעל בכל הנפות של הרשות הפלסטינית. הדרכונים יונפקו במטה משרד הפנים הפלסטיני בעיר רמאללה.

לדבריו היה זה אבו מאזן שהורה על התנעת נושא הדרכונים הביומטריים והשבחת תשתית מסמכי הגבולות, והרשות התקשרה עם חברה צרפתית (שבשמה לא נקב) ממנה נרכשה המערכת.

הוא הביע תקוותו כי בעזרת המערכת יונפקו גם מסמכים נוספים דוגמת תעודות זהות, רישיונות נהיגה ואישורים רפואיים שונים.

בדיווח אחר לגבי נושא זה באינטרנט צויין כי ישראל אישרה לרשות הפלסטינית התקנת מערכות דרכונים ביומטריים כבר לפני ארבע שנים (2016) ולפני כשנה הוחרם הציוד שהגיע מחו”ל. לא פורסם מדוע ישראל לא שיחררה את הציוד מוקדם יותר לפלסטינים. יצויין כי דו”ח של ה- Home Office הבריטי [Report of a Home Office Fact-Finding Mission Occupied Palestinian Territories: freedom of movement, security and human rights situation] שפורסם במארס 2020 מתייחס לפרשה זו (עמוד 36 בדו”ח – כאן).