ה- FBI אוסף סטטיסטיקה לגבי השפעת הצפנות של מכשירים ניידים על החקירות שלו

James Comey ראש ה- Federal Bureau of Investigation, FBI  שדיבר בכנס International Conference on Cyber Security  בניו יורק ב- 27 ביולי 2016 אמר כי ארגונו מנהל רב-שיח מתמשך עם חברות טכנולוגיה בארצות הברית בכל הקשור להצפנות ולשמירה על הפרטיות.

עפ”י דיווח בוול סטריט ג’ורנל אמר קומיי בוועידה בין היתר כי ה- FBI אוסף סטטיסטיקה לגבי השפעת הצפנות על החקירות שלו. בתקופה שבין חודש אוקטובר 2015 לחודש מארס 2016 הגיעו לאף.בי.איי 4,000 מכשירים ניידים.

מתוכם, 500 מכשירים לא ניתנו לפתיחה ולפריצת ההצפנה שלהם. “באותן 500 חקירות הפועים יצאו לחופשי ולא ניתן היה לסייע לקורבנותיהם”, אמר ראש ה- FBI.

בתוך כך דיווח Ars Technica כי השופטת הפדרלית Irma C. Ramirez בדאלאס טקסס הורתה לחשוד בסרסרות של קטינות לזנות, Martavious Banks Keys, לפתוח באמצעות זיהוי טביעת האצבע שלו [fingerprint recognition] את נעילת מכשיר ה- iPhone 5S  שלו.

לפי הדיווח, הצו לא פורסם אלא התגלה במקרה במסמכים של בית-המשפט. מדובר באחד המקרים הראשונים בהם נדרש לפתוח מכשיר בעזרת זיהוי ט.א. אולם בשל הגידול באימוץ הציבורי של טכנולוגיית טביעת האצבעות צפוי בגידול במספר הבקשות הממשלתיות בארצות הברית במקרים מעין אלו.

בחודש ספטמבר השנה צפוי להישמע ערעורו של החשוד (שנותר במעצר) בפני בית-משפט לערעורים.

מומחי משפט בארצות הברית אומרים כי הדרישות הממשלתיות הללו אינן מהוות הפרה של זכויות ה- Fifth Amendment וכי ההוראה לחשודים לגלות את סיסמאות הגישה המקוונות או למחשביהם אינה מהווה הפרת החוקה האמריקנית.