“התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”: המינהל האזרחי רוכש מספק פלסטיני בפטור ממכרז ציוד למיגון אישי על מנת לצמצם את סיכון ההדבקות והתפשטות נגיף קורונה בישראל וברשות הפלסטינית

מתאם פעולות הממשלה בשטחים/מינהל אזרחי איו”ש הודיע ב- 6.5.2020 על ‘ התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש’: רכישת אוברולים למיגון מנגיף קורונה.

בפרוטוקול וועדת המכרזים לדיון בבקשה (מיום 19.3.2020 אך פורסם רק עתה) נאמר בין היתר כי “בעקבות התפרצות נגיף קורונה בישראל ובאזור, המינהל האזרחי נערך בדחיפות לרכישת ציוד למיגון אישי לרבות אוברולים למיגון, על מנת לצמצם את סיכון ההידבקות והתפשטות הנגיף.

“כחלק מההיערכות, נדרש רכש של כ- 600 אוברולים עבור אזרחי וחיילי המנהא”ז ועבור הרשות הפלסטינית במטרה לסייע במניעת התפשטות הנגיף בשטחי הרשות.

“הרכש נדרש למניעת נזק של ממש לבריאותם של משרדי המנהא”ז ושל עובדי הרשות ולמנוע את התפשטות המחלה ופגיעה במסוגלות המבצעית הן של המינהל והן של גורמי הרשות הפלסטינית [הרש”פ] הרלבנטיים.

“לאור הצורך הדחוף, היחידה המזמינה מבקשת את אישור הוועדה להתקשר עם חברת סופרטקס בפטור מחובת מכרז”. [הערה: ההדגשות – במקור].

וועדת הפטור המשרדית אישרה טלפונית את בקשת ההתקשרות.

* לפרוטוקול צורפה הצעת מחיר של חברת SuperTex Industrial & Tading Co הממוקמת בעיר חברון.

** נוסף להתקשרות זו, פירסם המינהל האזרחי איו”ש בנפרד עוד שתי בקשות התקשרות לגבי קורונה [“התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”]:

+ התקשרות עם דיספו – בד שיווק: בעקבות התפרצות נגיף קורונה בישראל ובאיזור, המנהא”ז נערך בדחיפות לרכישת ציוד למיגון אישי לרבות מסכות סינון אוויר, על מנת לצמצם את סיכון ההדבקות והתפשטות הנגיף;

+ התקשרות עם אדיסמה מיחשוב (2000) בע”מ: בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, ובהתאם להנחיות משרד הבריאות בישראל המנהא”ז נדרש לרכוש מדי חום לבדיקת הנכנסים לבסיס ולבנייני המשרדים.