“התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”: אחריות דיווח תוצאות של בדיקות קורונה בידי חברת פמי פרימיום לנוסעים הנכנסים לישראל בנתב”ג

הגוף המפרסם: משרד הבריאות/משל”ט קורונה

תקנה: תקנה 3(2) – התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש

שם הספק: פמי פרימיום בע”מ

מהות ההתקשרות: אחריות דיווח תוצאות של בדיקות קורונה לנוסעי הנכנסים בנתב”ג

התחלת ההתקשרות: 8 ביולי 2020; סיום ההתקשרות: 31 באוגוסט 2020

היקף כספי: 3,960,965 ש”ח

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור המשרדית בהמלצת וועדת המכרזים המשרדית

הערות: בנימוקי וועדת הפטור של משרד הבריאות [בראשות פרופ’ חזי לוי, מנכ”ל המשרד עד היום] נאמר בין השאר כי “ביום 2.5.2021 המשרד יצא לתיחור בין החברות הזוכות במכרז 47/2020, להפעלת דיגום בנתב”ג, מחליף לחברת אומגה אשר שימשה כספק זמני בלבד לאור הנסיבות החריגות שנוצרו באותה העת.

“ביום 18.5.2021 אישרה הוועדה את המציע – חברת פמי פרימיום בע”מ כזוכה בתיחור במחיר דגימה 15.3 ₪ ללא מע”מ, הכולל העמסת עלויות שכ”ד. בנוסף על כך נדרש להוסיף 5 ₪ לא כולל מע”מ דמי הרשאה לרשות”. המחיר הסופי לדגימה בסך הכל הוא 23.75 ₪.

בנוסף, מחיר בדיקה סרולוגיה מהירה לא יעלה על 108.5 ₪ לא כולל מע”מ.

“היקף ההתקשרות: עלות על חשבון הנוסעים. נין להפסיק ההתקשרות במתן הודעה מוקדמת של 7 ימים”.

“בשים לב לחשיבות גורם דוגם בשדה התעופה באופן רציף, הוועדה מלחיטה לבחור בכשיר שני את קרן מחקרים ושירותי בריאות שיבא וככשיר שלישי את חברת טר”מ.

“בימים אלה  מדינת ישראל מצוייה במגמת עלייה בתחלואה של מגיפת קורונה.

“כיום יש כ- 5.5 מיליון מחוסנים ומחלימים במדינת ישראל, המהווים כ- 60% מהאוכלוסייה או כ- 90% מהאוכלוסייה שיכולה להתחסן”.

“לאור זאת ובמסגרת החלטת הממשלה להמשיך במדיניות פתיחת המשק, נצפה כי בימים האחרונים חלה עלייה משמעותית בתנועה במעברי הגבול, ובעיקר בנתב”ג, שם אנו עדים לזינוק חד במספר הנוסעים הנכנסים לישראל (וקצב בגידול צפוי להתגבר)”.

“חברת פמי פרימיום אשר פועלת במתחם מיום זכייתה במכרז במתן שירות יעיל ובטיחותי לאזרח בתחום הדיגום בנתב”ג, גילתה בעיות ופערים גדולים בתחום דיווח התוצאות לנוסע. הפערים נובעים מפער בין הצורך הקיים לדרישות שהועלו במכרז מלכתחילה”.

“על כן, מנכ”ל משרד הבריאות החליט כי יש לפעול לפיתרון דיווח תוצאות ללקוח שמבוסס על שירותי החברה הדוגמת, חברת פמי פרימיום, כדלקמן:

+ קישור ישיר של החברה הדוגמת למעבדות לטובת העברת תוצאות מהירה שלא דרך משרד הבריאות וקופות החולים (יובהר כי התוצאות יועברו במקביל למשרד הבריאות וטובת צרכים אפידמיולוגיים וקליניים);

+ דיווח תוצאות בדחיפה ללקוח ע”י החברה (מייל + SMS);

+ יכולת הזדהות לקוח באתר החברה;

מוקד טלפוני למענה לכל שאלה באשר לתוצאות הבדיקה לנוסע הנכנס בנתב”ג.

“ביום 4.7.2021 הגישה חברת פמי פרימיום הצעתה למתן פיתרון ולהלן עיקריה:

+ פיתוח ועידכון מודול ניהול התוצאות;

+ התאמות רכש ותשתיות;

+ עידכון ממשקי העבודה מול המעבדות ומשרד הבריאות;

+ שמירה וריכוז כלל התוצאות בשרת מאובטח ותחת נהלי אבטחת מידע מחמירים;

+ הפיכת מודול התוצאות למודול אקטיבי –> מודול אשר “ידחוף” את התוצאה במייל ואס.אמ.אס.

+ הקמת מעטפת תומכת מלאה:

–  מוקד שירות – מענה אנושי בעל גמישות להתמודדות עם שיחות נכנסות ויוצאות אשר תהא תחת SLA מוגדר למענה 70% עד 120 שניות, תמיכה בשפות לרבות הנגשה בצ’ט. המוקד יפעל בין השעות 08:00-20:00.

– מוקד תמיכה – הרחבת שירותי התמיכה הטכנית בתומכים טכניים;

– סקרי שביעות רצון לנוסעים לשמירה על רמת שירות גבוהה;

– התאמות מבנה ניהולי”.

“עלות השירות בהצעה הינו:

א. תגמול קבוע עבור כל נוסע נכנס בסך של 246 ₪ לא כולל מע”מ, מגלם בתוכו כיסוי עלות עתידית לכל פיתוח או מאמץ שיידרש בתחום בתוצאות לנוסע הנכנס (בלת”מ) [2.46 ₪ לבדיקה X 1.17 X 16,000 בדיקות אומדן יומי כפול X כפול 54 יום  (או, 1.8 חודשים) = 2,486,765 ₪].

ב. עלות חודשית בגין שירותי המוקד לפי צריכה (תגמול בחלוקה למדרגות) ממנו ינוכו 10% מכמות הנוסעים הנכנסים מידי חודש. כלומר, מכמות שיחות חודשית אשר לא תפחת מ- 90,000 שיחות ינוכו 10% ובהתאם תיקבע במדרגה לחיוב”.

(700,000 פניות למוקד כפול 54 יום  (או, 1.8 חודשים) ובסך הכל 1,474,200 ₪).

“לאור כל זאת, מבקש מר אופיר אביב ראש משל”ט מטה קורונה לממש אחריות מלאה של חברת פמי פרימיום על דיווח תוצאות נוסע נכנס בנתב”ג.

“עוד יצויין כי הצורך דחוף ומיידי היות ובשבועות האחרונים התגלה במספר מדינות בעולם שנגיף קורונה עובר שינויים במבנה החומר הגנטי שלו, כך שלאורך זמן נוצרים וריאנטים שונים המכילים מוטציות מאפיינות. על כן קיים סיכון רב כי הנכנסים לישראל מחו”ל יביאו עימם וריאנטים אלו אשר יתפשטו במהירות בקהילה, ייתכן כי יהיו עמידים לחיסון ועלולים לגרום לעלייה בתחלואה באוכלוסייה עקב זיהוי מאוחר”.

הערת עורך Read IT Now: ב- 6.7.2021 פירסמתי כאן באתר ידיעה שכותרתה: ייצוגית נגד פמי פרימיום: שני התובעים רכשו ממנה בדיקות קורונה  ברישום מראש; עם שובם ארצה בנתב”ג התבצעה הבדיקה והובטחו להם תוצאות בתוך 24 שעות; בפועל לא קיבלו תוצאות כבר חמישה ימים.