התקשרות בפטור ממכרז [“התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש”]: ביצוע בדיקות סרולוגיות מהירות בחברה החרדית

הגוף המפרסם: משרד הבריאות

תקנה: תקנה 3(2) – התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש

שמות הספקים: מגן דוד אדום (מד”א) + טיפול רפואי מידי (טר”מ) בע”מ + קרן מחקרים ושירותי בריאות – שיבא/תל השומר

מהות ההתקשרות: ביצוע בדיקות סרולוגיות מהירות בחברה החרדית

התחלת ההתקשרות: 9 באוגוסט 2021; סיום ההתקשרות: 22 בנובמבר 2021 (+ אופציה לשנה נוספת)

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור המרכזית

הערות: מדובר בבדיקות סרולוגיות ל- 210 אלף ילדים בגילים 3-12 בחינוך החרדי. “לצורך איתור ספקים למתן השירותים המשרד פנה לחמישה ספקים שהפעילו שירותים דומים בחודשים האחרונים עבור המשרד ועל כן המשרד יודע שהם מסוגלים לבצע את השירות ומאידך יש להם כבר יכולת להתממשק עם מערכות המחשוב של המשרד. הפנייה נעשתה לספקים הבאים: החברות אומגה, פמי פרימיום, טרם, קרן המחקרים של שיבא ומד”א.

“הצעותיהן של החברות אומגה ופמי פרימיום חרגו מהאומדן שנערך ע”י משרד הבריאות וכן מההצעות של הספקים הנוספים, ועל כן וועדת המכרזים פסלה את הצעותיהן.

“המשרד מדגיש כי מתן השירותים נדרש בדחיפות עליונה, בשים לב לכך ששנת הלימודים החינוך החרדי נפתחת כבר ביום 9.8.2021. ביצוע הבדיקות וקבלת המידע באופן מהיר ככל הניתן, יכולה לאפשר הפעלת מדיניות נכונה, דבר שיקטין את הפגיעה במירקם החיים, תוך צמצום התחלואה, מניעת התפרצות משמעותית חוזרת ושיקום המצב הכלכלי.

“חלוקת העבודה המתוכננת בין הספקים נקבעה בהתאם לתוצאות התיחור בנעשה ביניהם. כמו כן, בשל רגישות הנושא והתנודתיות הגבוהה מבקשת הוועדה לאפשר גמישות בין החלוקה לספקים כך שניתן יהיה לשנות את אופן החלוקה באישור וועדת המכרזים המשרדית ובלבד שסך ההתקשרות לא יעלה על ההיקף המאושר.

“תקופת האופציה המבוקשת נועדה לאפשר השלמה של הבדיקות בקרב האוכלוסייה הרלבנטית, במידה וזו תתארך מעבר למשך הזמן הצפוי כעת”.

* הערה: הדיון בבקשה נערך ב- 8.8.2021 אולם פורסם רק השבוע.