התקשרות בפטור ממכרז: ביצוע סקר סרולוגי לוריאנט אומיקרון (קורונה)

הגוף המפרסם: משרד הבריאות

תקנה: 3 (29)

שם הספק: קרן מחקרים ושירותי בריאות – שיבא (ע”ר)

מהות ההתקשרות: ביצוע סקר סרולוגי לוריאנט אומיקרון (קורונה)

התחלת ההתקשרות: 29 בדצמבר 2021; סיום ההתקשרות: 31 בדצמבר 2022

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור המרכזית [בראשות מנכ”ל המשרד פרופ’ נחמן אש, היועמ”ש עו”ד דנה נויפלד וחשב המשרד רו”ח חסן איסמעיל]

הערות: בנימוקי וועדת הפטור נאמר כי “בשל הצורך במניעת תחלואה בקרב האוכלוסיה, משרד הבריאות מבקש לערוך סקר סרולוגי במטרה להעריך את פוטנציאל התפשטותו של וריאנט חדש.

“על-מנת שניתן יהיה לדעת מה הרקע החיסוני של האוכלוסייה בזמן הסקר, ישנו צורך בבדיקה מתמשכת של רמת החסינות של האוכלוסייה. המעקב יאפשר להתריע על ירידה ברמת החסינות בקרב תתי האוכלוסיות השונות עוד בטרם תגיע האוכלוסייה לחוסר בחסינות כנגד הקורונה.

“החל מהתפרצות הקורונה, וביתר שאת מאז מתן החיסונים, מבצע בית-חולים שיבא ביחד עם המעבדה המרכזית לנגיפים של המשרד מעקב מתמשך אחר חסינות האוכלוסייה בקרב אלפי עובדי שיבא שקיבלו חיסונים ו/או החלימו מקורונה.

“בשל כך, נוצר מערך בו עובדי בית-החולים שיבא נדגמים ונבדקים באופן תדיר לנוגדני הקורונה על ידי המעבדה העל אוטומטית של בית-החולים ונבדקים באופן תדיר על ידי המעבדה המרכזית לנגיפים של המשרד לנוגדנים מנטרלים ולזיכרון חיסוני.

“מחקר זה כולל את קבוצות הגיל שבין 18-65. קיימת תוכנית לגייס לסקר גם ילדי עובדים והורים להשלמת נתונים לקבוצות הגיל הנוספות או מעוטות משתתפים.

“ועדת המכרזים השתכנעה כי בנסיבות אלה מדובר בספק יחיד. שיתוף הפעולה האינהרנטי בין המעבדה לבית-החולים שיבא בתשתיות המחקריות וה- DATA השייכים לשיבא משמשים את המעבדה לצרכי המחקר זה. ללא תשתיות אלה לא ניתן יהיה לבצע את המחקר.

“בוצע הליך פרסום בהתאם לסעיף 3א’ והמותנה באי קבלת השגות. אולם לנוכח הדחיפות בביצוע הסקר ממליצה ועדת המכרזים לוועדת הפטור המשרדית לאשר את ההתקשרות עוד טרם תום הפרסום ובכפוף לאי קבלת השגות.

“בהסתמך על מכתבה של גב’ שרית מנור פריד, אחראית מנהל ומשאבי אנוש במעבדה המרכזית לנגיפים, מאשרת ועדת הפטור המשרדית את ההתקשרות עם קרן המחקרים שיבא לביצוע סקר סרולוגי במטרה להעריך את פוטנציאל התפשטות נגיף הקורונה וריאנט אומיקרון”.