“התקשרות בנסיבות מיוחדות ונדירות”: ועדת הפטור המרכזית אישרה התקשרות של מינהל הרכש הממשלתי בהיקף של עד 30 מיליון ₪ לרכישת מוצרים להתמודדות עם נגיף קורונה

הגוף המפרסם: משרד האוצר/החשכ”ל/מינהל הרכש הממשלתי

מהות ההתקשרות: רכש ייעודי הנצרך להתמודדות עם נגיף קורונה

היקף ההתקשרות המבוקש/המאושר: 30,000,000 ש”ח

התחלת ההתקשרות: 24 במארס 2020; סיום ההתקשרות: 30 באפריל 2020

החלטה: אושר ע”י וועדת הפטור המרכזית

הערות:  בנימוקיה אומרת הוועדה בין היתר כי “בעת האחרונה נאלצת מדינת ישראל להתמודד עם התפרצות נגיף הקורונה.  לאור מצב זה הממשלה נדרשת לבצע רכש ייעודי הנצרך להתמודדות עם הנגיף, בטווחי זמן קצרים ובתנאי שוק מורכבים ודינמיים.

“נוכח המצב האמור, פנו אל מינהל הרכש מספר משרדים על מנת למצוא מסגרת הסכמית אשר תאפשר רכש בטווחי זמן קצרים מחד ומיטיבה ושוויונית מאידך.

“נכון לעכשיו בקשות שהגיעו ממשרדים כוללות את הקטגוריות הבאות: אמצעי מיגון, אמצעי חיטוי, מערכות וכלים טכנולוגים לביצוע עבודה מרחוק או בתנאי בידוד.

“מינהל הרכש פעל על מנת להוסיף חלק מהפריטים הנדרשים להתקשרויות מרכזיות, בין היתר להתקשרות בנושא ציוד משרדי (14-2017) וזאת על מנת לענות על צורך המשרדים לרכישת מוצרים בחירום במהירות וביעילות.

“יחד עם זאת, נדרשות התקשרויות נוספות, אשר יתנו מענה הן לפריטים אשר לא קיימים אצל הספקים הזוכים במכרזים מרכזיים והן במקרים בהם אין ביכולתם של הספקים לענות על צרכי המשרדים באופן מלא, כגון מלאי חסר או מחירים לא אטרקטיביים.

“למינהל הרכש הידע והמיומנות בביצוע רכש בתנאי שוק מורכבים אלו וכן ביכולותיו לתכלל את צרכי משרדי הממשלה השונים וכפועל יוצא לקבל הצעות מחיר מיטיבות.

“לצורך ביצוע רכש כאמור, מינהל הרכש ריכז רשימה של למעלה מ- 50 ספקים פוטנציאליים שביכולתם לספק למשרדים את המוצרים הדרושים להם בתחומים השונים. רשימת ספקים זו מבוססת על אינטגרטורים שמספקים ‘רכש ערכות מבצעיות למיגון בפני קורונה’, אשר מספקים מוצרים למשטרת ישראל ועל ספקים המספקים מוצרים דומים עבור מינהל הרכש הממשלתי.

“לאור האמור, ולאור הצורך של משרדי הממשלה לביצוע רכש של מוצרים הנדרשים להם בנסיבות מיוחדות ונדירות אלו, מומלץ להתקשר עם הספקים בהתאם לתנאים הבאים:

+ מינהל הרכש יפנה לרשימה הספקים כאמור לצורך יצירת מסגרת הסכמית שתאפשר התקשרויות לצורך ביצוע רכש לצורך התמודדות עם נגיף קורונה.

+ מינהל הרכש יפרסם הודעה באתר האינטרנט על כוונה להתקשר עם ספקים לצורך זה, לפיה ספקים המעוניינים בכך יכולים להצטרף לרשימה זו. רשימה זו תהיה דינמית ותעודכן באופן רציף בהתאם לפניות של ספקים שביכולתם לספק את המוצרים הדרושים להם בתחומים השונים.

+ הודעה זאת תופץ באופן פרטני לספקים נוספים אשר פנו באופן יזום למינהל הרכש הממשלתי בתקופה האחרונה והציעו מוצרים כאמור למשרדי הממשלה.

+ מינהל הרכש יפרסם פניות פרטניות באופן מרכזי לכלל הספקים שתחום עיסוקם הוא נושא הפנייה.

+ ההצעות יוגשו בדוא”ל. ההצעה המיטיבית בהתאם לצורכי המשרדים ובנסיבות העניין תהיה ההצעה הזוכה.

+ כלל ההתקשרויות יהיו לתקופת הזמן המינימלית הנדרשת.

+ תוקף החלטה זו תהיה בהתאם לתוקף החלטת שר האוצר.

+ אומדן היקף כל ההתקשרויות לא צפוי לעלות על 30 מיליון ₪.”