התקשרויות בפטור ממכרז של משטרת ישראל: אספקת כלכלה מבצעית למבצע “שומר החומות” ורכישת מידניות (שלוקרים) עבור הכוחות בשטח

הגוף המפרסם: המשרד לביטחון הפנים (בט”פ)/משטרת ישראל (מ”י)

תקנה: תקנה 3(2) – התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש

שם הספק: עינת תעשיות מזון אגש”ח בע”מ

מהות ההתקשרות: אספקת כלכלה מבצעית למבצע “שומר החומות”

היקף ההתקשרות המבוקש/המאושר: 1,500,000 ש”ח

התחלת ההתקשרות: 15 במאי 2021; סיום ההתקשרות:  1 ביולי 2021

החלטה: אושר ע”י וועדת המכרזים המשרדית

הערות: בנימוקי הוועדה נאמר כי “לאור ההדרדרות במצב הביטחוני וגיוס פלוגות מג”ב למילואים, ולאור העובדה כי שני הספקים הקיימים של המשטרה מעידים כי לא יהיו מסוגלים להגדיל את כמויות הכריכים, פנתה מ”י לספק עינת תעשיות מזון – אשר מוכר לה ואשר מספק כריכים גם לצה”ל. במגבלת הזמנים, מ”י לא יכולה לבצע בדיקות איכות לספקים חדשים, אשר לא מוכרים לה”.

משטרת ישראל מבצעת רכש כריכים וכלכלה למבצעים מכוח מכרז 18/2019 בו נקבעו שני זוכים: חברת לורד סנדוויץ’ וחברת הרצל ארד. בימים האחרונים, נוכח ההדרדרות במצב הביטחוני וגיוס מילואים נרחב של פלוגות מג”ב, נוצר עומס גדול של הזמנות של כלכלה מבצעית על-מנת שניתן יהיה להזין את כלל הכוחות הפרוסים ברחבי הארץ”.

משיחות עם שני הספקים הללו עולה כי הם “אינם מסוגלים להגדיל את כמות האספקות מעבר להזמנות שהוזנו במערכת עד כה, נוכח פער בחומרי גלם ובעובדים הנדרשים לשם כך. הספקים מתארים מצב בו הם עובדים בכוח אדם חסר, נוכח המצב הביטחוני השורר כיום במדינה ומגבלות פיקוד העורף”.

“נוכח האמור ובשים לב לצורך המבצעי החיוני בהזנת כוחות המשטרה ומשמר הגבול הפרוסים בשטחי מדינת ישראל ובגבולותיה, הוועדה סבורה כי מדובר בהתקשרות הנדרשת בדחיפות למניעת נזק של ממש, אשר יש להחל בביצועה בתוך שני ימי עבודה או פחות”.

“[…] הרכש יבוצע בפועל בהתאם למצב הביטחוני ובכפוף לצרכים המבצעיים”.

* בתוך כך, התפרסמה (בנפרד) גם התקשרות בפטור ממכרז [עפ”י תקנה 3(2) – התקשרות דחופה למניעת נזק של ממש] עבור רכש שלוקרים בהיקף 100,000 ש”ח מחברת חגור. “גיוס המילואים הנרחב שבוצע במג”ב, אשר לא היה לו תקדים מבחינת גיוס בהיקפים דומים של לוחמי מג”ב, חייב הצטיידות של הלוחמים בציוד אישי למתארי הלחימה השונים. בדרך כלל פועלים לוחמי מג”ב באופן מרוכז לצד מיפקדה בה מנוהלת הלוגיסטיקה התומכת. במצב הדברים הנוכחי, בו פרוסים הלוחמים במתארים שונים, כאשר לא קיימת לצידם בהכרח מיפקדה, נוצר פער במתן מענה לצריכת מים אישית ע”י הכוחות. בהתאם לנתונים שהוצגו לפנינו, קיים צורך חיוני ברכש של 1,500 מידניות (שלוקרים) הכוללים מנשא גב ושקית מים אישית, לשימוש הלוחמים, וזאת לאור היעדר חלופה אחרת המאפשרת שימוש במימיה אישית על בסיס האפודים הקיימים”.