הרשות לניהול המאגר הביומטרי ממשיכה להעסיק יועצים מומחים בפטור ממכרז [ידיעה מעודכנת]

ב- 16 בינואר 2016 פירסמתי ידיעה שכותרתה הייתה הרשות לניהול המאגר הביומטרי ממשיכה להעסיק יועצים מומחים בפטור ממכרז. הידיעה עסקה בהארכה והרחבת התקשרות עם אריאל נוברשטרן כיועץ טכנולוגי לליווי הסבת הנתונים ממערכת הביניים ברשות הביומטרית למערכת המרכזית החדשה לניהול המאגר הביומטרי.

בהערה שלי בגוף הידיעה נאמר כי “החלטות וועדת הפטור המרכזית ושל החשכ”ל מתייחסות ליועץ אריאל נוברשטרן, שאת דבר ההתקשרות הקודמת עימו בתחילת 2015 פירסמתי כאן.

אלא שבפרסום במערכת מנו”ף (מערכת ניהול ופרסום מכרזים ופטור ממכרז) של משרד האוצר/החשכ”ל/מינהל הרכש הממשלתי מצויין כי אותה בקשה – מספר 568603 – מתייחסת דווקא ליועץ אחר – ליאור קמיל (באמצעות חברת אינובטון טכנולוגיות בע”מ), שאת דבר ההתקשרות הקודמת עימו מחודש אוגוסט 2013 פירסמתי כאן.

לא ברור כיצד מתפרסמת בקשה לפטור ממכרז כשבגוף הבקשה מתפרסמים פרטיו של יועץ א’ ובצרופה לבקשה (הפרוקוטול המאשר את ההתקשרות) ההתייחסות היא ליועץ ב’ כשבשני המקומות מצויין שמדובר באותה בקשה (מספר 568603). מכאן גם שלא ברור האם גם היועץ ליאור קמיל יועסק ע”י הרשות בשנת 2016 או רק אריאל נוברשטרן.

למשרד הפנים ו/או לרשות לניהול המאגר הביומטרי – הפתרונים“.

ואכן, לאחר פרסום הדברים כאן באתר, בוצע התיקון: הנתונים שונו כך שהפרסום אכן משקף מתן פטור לאריאל נוברשטרן.

בנוסף, בשלהי חודש ינואר 2016 בהמלצת וועדת הפטור ממכרז הממשלתית במשרד האוצר/החשכ”ל אישר מ”מ החשבת הכללית יובל רז מתן פטור מחובת מכרז להתקשרות גם עם ליאור קמיל באמצעות חברת אינובטון טכנולוגיות בע”מ וזאת “למתן שירותי ייעוץ לצורך סיום הטמעת המערכת לניהול המאגר הביומטרי ברשות הביומטרית”.

ההתקשרות עם ליאור קמי החלה במאי 2008 ומאז הוארכה ההתקשרות עימו מספר פעמים.

גם במקרה זה נאמרו שוב אותה נימוקים: “מתחילת העסקתו, היועץ מלווה מבחינה מקצועית את פרוייקט ת.ז. והדרכון הבימוטרי, לרבות ליווי המכרז להרכשה הביומטרית וליווי המכרז לרכישת התוכנה לניהול המאגר הביומטרי, אשר הסתיים לאחרונה. כיום היועץ פעול להטמעת המערכת לניהול המאגר הביומטרי ברשות, שלב הצפוי להסתיים בחודש יוני 2016. שלב זה הוא משמעותי לתפקוד התקין והשוטף של המאגר הביומטרי.

“גון קמני ראש הרשות הביומטרית הבהיר כי לא יהיה צורך בשירותיו של היועץ מעבר להתקשרות ההמשך המבוקשת ולכן הוא מתחייב כי לא תידרש הארכה נוספת בעתיד.

“בנוסף, הרשות הביומטרית פירסמה מכרזים לגיוס יועצים חדשים לליווי המערכת לניהול המאגר הביומטרי”.