הרשות להגנת הפרטיות פירסמה המלצות להתנהלות הציבור בשימוש במכשירים לבישים למטרות ספורט ובריאות ואפליקציות בריאות וכושר

הרשות להגנת הפרטיות (במשרד המשפטים) פירסמה המלצות להתנהלות הציבור בשימוש במכשירים לבישים למטרות ספורט ובריאות ואפליקציות בריאות וכושר. בהודעה שפירסמה הרשות נאמר כי “בשנים האחרונות, עם התקדמות הטכנולוגיה והזמינות הנרחבת של שירותי רשת האינטרנט, מתגבר ותפתח השימוש באמצעים לצרכי בריאות וספורט. אמצעים אלה קלים להורדה והשימוש בהן ידידותי ונוח.

“על אף יתרונותיהם הרבים והמובהקים, אמצעים אלה על פי רוב אוספים מידע רגיש רב, כהגדרתו בחוק הגנת הפרטיות, התשמ”א – 1981. החשש הוא שאבטחת מידע לא מספקת, או העברת המידע לצדדים שלישיים המעוניינים בו, עלולה להביא לפגיעה בפרטיות המשתמשים. יתרה מזאת, נתונים שנאספו על ידי אמצעים אלה יכולים להיות מוצלבים עם מידע אישי ממקורות אחרים, כמו חברות תרופות, וגם בכך להביא לפגיעה בפרטיות המשתמשים.

“על כן, קיימת חשיבות להכרת הסיכונים האפשריים לפרטיות המשתמשים הטמונים בשימוש באמצעים אלה וקריאת ההמלצות, שמטרתן לתת מענה לסיכונים הללו.
אמצעים אלה כוללים מגוון גדול מאוד של אפליקציות המציעות למשתמשים לבצע מעקב אחר שגרת אימוניהם הגופניים, מעקב אחר הרגלי התזונה שלהם, הרגלי השינה ועוד.

“אפליקציות אלו אוספות עלינו נתונים בזמן אמת ואף משדרות נתונים אלו לשרתים של צד שלישי, ובכך מהוות איום על פרטיות המשתמשים. אמצעים אלה כוללים גם מכשירים לבישים האוספים נתונים אישיים כגון מידע פיזיולוגי כמו לחץ דם, ספירת צעדים באמצעות חיישנים מיוחדים ובכך גדל הסיכון לפרטיות המשתמשים, העוסקים בספורט ואלה שאינם עוסקים בכך.

“הרשות להגנת הפרטיות ניתחה את מסמכי מדיניות הפרטיות של אפליקציות בריאות וכושר הנפוצות ושל המכשירים הלבישים למטרות ספורט ובריאות הרלוונטיים, וגיבשה סדרה של המלצות לשימוש בטוח ומאוזן תוך שמירת על פרטיות המשתמשים.

“לצרכי נוחות הקורא, נכתבו שני מסמכים המכילים את מגוון השימושים הנפוצים באמצעים אלו לצרכי בריאות וספורט. מטרת המסמכים היא להציב זרקור על התופעה, לסקור את דרישות הדין ולהציע המלצות להתנהלות נכונה לשם צמצום הפגיעה בפרטיות המשתמשים”.