הרשות להגנת הפרטיות מפרסמת מסמך חדש בנושא הגנה על פרטיות מטופלים במתן שירותי רפואה מרחוק – להערות הציבור

הרשות להגנת הפרטיות (במשרד המשפטים) מפרסמת (16.2.2022) מסמך חדש בנושא הגנה על פרטיות מטופלים במתן שירותי רפואה מרחוק – להערות הציבור. תאריך אחרון להגשה הוא 30 במארס 2022.

לדברי הרשות, מדובר ב”מסמך ראשון מסוגו, להערות הציבור, בנושא אשר מטרתו להציב זרקור על התופעה ועל אתגרי הפרטיות הכרוכים בה. המסמך ממפה את סוגי שירותי הרפואה מרחוק העיקריים המסופקים כיום בישראל, סוקר את הוראות הדין הרלוונטיות למתן שירותים אלו, ומציג מספר המלצות מרכזיות ביחס אליהם. המסמך מחדד גם את החובות המוטלות על ספקי השירות (כגון ארגוני הבריאות, קופות חולים), ספקים חיצוניים (כגון גורמים המספקים את התשתית הטכנולוגית, הפלטפורמה והמכשירים הרפואיים המקוונים בהם נעשה שימוש במסגרת השירות), ועל מטפלים”.

הרשות מציינת כי “מטבע הדברים, לשירותי רפואה מרחוק יתרונות רבים. עם זאת, השימוש בהם טומן בחובו גם אתגרים שונים מבחינת הגנה על פרטיותם של מטופלים ועל מידע הנוגע אליהם […] מידע רפואי על אדם הוא מידע אישי רגיש ביותר. זליגתו וחשיפתו של מידע זה – כגון מידע על מחלותיו של אדם, אופי הטיפול הרפואי אותו הוא מקבל, או מידע בדבר ההיסטוריה הרפואית שלו – עלולים לפגוע במטופל ולהשפיע על מישורים רבים של חייו. מתן שירותי רפואה מרחוק ובאופן מקוון כרוך באיסוף, תיעוד, שמירה ועיבוד של מידע רפואי על אודות מטופלים. ככלל, מידע זה נאסף ונשמר הן על-ידי הגורם המספק את השירות (כגון ארגוני בריאות) והן על ידי ספקים חיצוניים כגון החברות המספקות והמפעילות את הפלטפורמות והמכשירים הרפואיים המקוונים בהם נעשה שימוש במסגרת השירות. המידע נשמר במאגרי מידע ובמקרים מסוימים מאוחסן בשירותי ענן שונים”.

עוד נאמר בתחילת המסמך: “יובהר כי מטרת המסמך אינה להגביל את השימוש בשירותי הרפואה מרחוק אלא להבטיח כי שימוש זה ייעשה תוך מתן התייחסות הולמת לסוגיית ההגנה על פרטיותם של מטופלים”.