הרשות להגנת הפרטיות מפרסמת מסמך גילוי דעת בעניין פרשנות המושגים “מידע” ו”ידיעה על ענייניו הפרטיים של אדם” בחוק הגנת הפרטיות ועל אילו נתונים חלות הוראות החוק

15:46 23.12.2022

קטגוריות: כללי

תגים: ,

הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים מפרסמת בגרסה סופית מסמך גילוי דעת בעניין פרשנות המושגים “מידע” ו”ידיעה על ענייניו הפרטיים של אדם” בחוק הגנת הפרטיות, ועל אילו נתונים חלות הוראות החוק.

בהודעת הרשות נאמר כי “פרקים ב’ ו-ד’ לחוק הגנת הפרטיות, התשמ”א – 1981, קובעים מספר חובות החלות על בעל ‘מאגר מידע’, כמו גם על מנהל המאגר, מחזיק המאגר, או המעבד את המידע מהמאגר. לצד זאת, חוק הגנת הפרטיות מקנה זכויות לנושא המידע, כלומר אדם שמידע אישי אודותיו נאסף ונאגר על-ידי בעל המאגר.

“בגילוי הדעת מבקשת הרשות להגנת הפרטיות להבהיר ולהדגים מהם ‘מידע’ ו’ידיעה על ענייניו הפרטיים של אדם’ כמשמעותם בחוק הגנת הפרטיות, וכן מהם סוגי הנתונים עליהם חלות הוראות החוק, בהתאם לפרשנות שניתנה להם בפסיקה, על-ידי בתי-המשפט.

“יובהר כי ‘מידע’ השמור באופן ממוחשב מייצר ‘מאגר מידע’, וככזה מטיל על בעליו ועל המחזיק בו את החובות המנויות בחוק הגנת הפרטיות ובתקנות שמכוחו.

“חשוב לומר כי הדוגמאות המובאות בסקירה זו אינן רשימה סגורה או ממצה. ייתכנו סוגי נתונים  נוספים שיוכלו, בנסיבות מסוימות, להיחשב כ’מידע’ או ‘ידיעה על ענייניו הפרטיים של אדם’, וככאלו להיות מוגנים לפי חוק להגנת הפרטיות”.

יצויין כי גילוי הדעת פורסם בעבר כטיוטה להערות הציבור, ומתפרסם כעת בגרסתו הסופית.