הרשות להגנת הפרטיות מפרסמת דו”ח סיכום של פיקוחי הרוחב שערכה בשנים 2018-2020 במגזרים שונים בעלי סיכוני פרטיות במשק

הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים מפרסמת (5.4.2022) דו”ח סיכום של פיקוחי הרוחב שערכה בשנים 2018-2020 במגזרים שונים בעלי סיכוני פרטיות במשק.

“סיכום ממצאי הדו”חות שפורסמו על ידי הרשות מלמדים על סיכונים רבים לפרטיות נושאי המידע בקרב המגזרים השונים הנכללים בהליך פיקוח הרוחב” נאמר בפרק הסיכום של הדו”ח החדש.

“הגופים השונים במגזרים אלה מנהלים מידע רב, מזוהה ורגיש, לצד קשר אינטראקטיבי עם נושאי המידע במישרין ובאמצעות ספקי מיקור-חוץ. כל אלה דורשים הקפדה יתרה על קיום הוראות החוק והתקנות, שקיפות מול נושא המידע, ומילוי החובות החלות מכוח פרק הדיוור הישיר ושירותי הדיוור הישיר בחוק.

“מממצאי הליך פיקוח הרוחב במגזרים השונים, עולה כי גופים רבים אינם מקפידים דיים ליידע את ציבור נושאי המידע בדבר זכויותיו על פי החוק, הכוללות בין היתר את החובה להציג את מקור המידע, הזכות לעיין במידע והזכות לתקן את המידע אודותיך הכלול במאגר.

“ניכר, כי עצם קיום הליך פיקוח הרוחב עורר אצל המפוקחים במגזרים השונים תהליך בחינה עצמית והנעה לשיפור עצמי באופן הציות לחוק ולתקנות, כאשר בסיום ההליך כאמור, הגופים שבהם נתגלו ליקויים, נדרשו להציג לרשות התחייבות נושא משרה ותכנית מסודרת לתיקונם.

“פיקוח הרוחב העלה כי מרבית הליקויים זוהו בקריטריונים של מיקור-חוץ, אבטחת מידע, ובקרה ארגונית. עם זאת, מפיקוחי מעקב תיקון הליקויים עולה, כי קיים שיפור משמעותי בעמידת הגופים המפוקחים ביישום הוראות הדין בתחום הגנת הפרטיות, כתוצאה מהליך פיקוח הרוחב.

“הרשות להגנת הפרטיות תמשיך לפעול לאכיפת מדיניותה בהתאם לסקרי הסיכונים אותם היא מבצעת, בקרב בעלים ומחזיקים במאגרי מידע אישי באמצעות הליך פיקוחי הרוחב, לרבות בדרך של פיקוחי מעקב לבחינת אופן תיקון הליקויים ויישום ההנחיות על-ידי הגופים שנדרשו לכך במסגרת ההליך, וכן תמשיך ותבחן את אופן השיפור ביישום הוראות החוק והתקנות בקרב המגזרים אותם בדקה בעבר.

“הרשות תמשיך ותפרסם דו”חות מגזריים לציבור הכוללים את ממצאי פיקוחי הרוחב והמלצות לתיקון ליקויים לשם הגברת עמידת הגופים הפועלים במגזרים אלו בהוראות החוק והתקנות ועל מנת לחזק את ההגנה על זכות הציבור לפרטיות.”