הרשות להגנת הפרטיות הגישה את חוות הדעת מס’ 13 לעניין איכוני השב”כ (בעניין המשך ההסתייעות בשב”כ לסיוע באיתור מגעים של חולים מאומתים) [ידיעה מעודכנת]

הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים הגישה (10.3.2021) את חוות הדעת מס’ 13 לעניין איכוני השב”כ (בעניין המשך ההסתייעות בשב”כ לסיוע באיתור מגעים של חולים מאומתים).

הרשות להגנת הפרטיות אומרת בין היתר בחוות הדעת החדשה כי “נקודת המוצא לכל המשך הפעלה של כלי השב”כ היא המגבלות שהוטלו בפסק הדין שניתן על ידי בית המשפט העליון לפני כשבוע (בג”ץ 6732/20, האגודה לזכויות האזרח נגד הכנסת) בנושא איכוני השב”כ”.

עוד נאמר בחוו”ד כי “הרשות מדגישה את קביעות העליון בנוגע לתועלת השולית הנמוכה של כלי השב”כ, ובנוגע לצורך לחתור ללא לאות ולעשות כל שנדרש כדי להפסיק את הצורך להסתייע בשב”כ בתחומים שאינם בליבת עיסוקו”.

“[…]  כמתחייב מפסק דינו של בית המשפט העליון, על הממשלה “לחתור ללא לאות ולעשות כל שנדרש” כדי להפסיק, גם אם בהדרגה, את השימוש בכלי השב”כ לצורך איתור מגעים. זו גם עמדתה של הרשות, כפי שהובעה בעבר שוב ושוב”.

בסופה של חוות הדעת נכתב: “לסיום, נביא מדברי השופטת ברון בפסק הדין: “לצד הפגיעה בפרטיות, שימוש בכלי טכנולוגי ביטחוני למעקב אחר אזרחים נחזה כלא פחות מרעידת אדמה ליסודות המשטר הדמוקרטי שבו אנו חיים” [מתוך פסק דינה של כבוד השופטת ענת ברון].

חוות הדעת, כמו כל קודמותיה (שהוגשו מאז אוקטובר 2020), הוגשה בהתאם לסעיף 12 לחוק הסמכת שירות הביטחון הכללי לסייע במאמץ הלאומי לצמצום התפשטות נגיף הקורונה החדש )הוראת שעה), התש”ף – 2020. מקצת מחוות הדעת הללו סוקרו באתר זה.