הרגולטור בבריטניה מתנגד למיזוג 2 חב’ סלולר: המיזוג עלול לגרום ל”נזק לטווח ארוך לשוק הטלקום הנייד” אם יישארו רק 3 חברות סלולר במדינה

רגולטור ההגבלים העסקיים בבריטניה [Competition and Markets Authority, CMA] מתנגד למיזוג בין חברות הטלקום Hutchison 3G UK (או Three) ו- Telefónica UK (או O2), עיסקה בהיקף 10.25 מיליארד ליש”ט (14.5 מיליארד דולר) עליה הוחלט בינואר השנה לאחר חודשים של ספקולציות בנושא.

חברת O2 היא חברת הסלולר השנייה בגודלה בשוק הסלולר הבריטי ואילו חברת Three U.K. היא חברת הסלולר הרביעית בגודלה בממלכה.

המיזוג – אם יתרחש – יותר מישלש את מספר המנויים של חברת Three U.K. ל- 34 מיליון וייצור את חברת הסלולר הגדולות במדינה.

לדברי הרגולטור, המיזוג עלול לגרום ל”נזק לטווח ארוך לשוק הטלקום הנייד” אם יישארו רק 3 חברות סלולר במדינה והוא “ימנע בצורה משמעותית תחרות יעילה בשוק הסלולר הקמעונאי והסיטונאי בבריטניה”. הרגולטור אמר עוד כי המיזוג יגרום נזק לטווח הארוך לצרכנים בבריטניה בעיקר בדמות עליית מחירים.

גם רגולטור התקשורת הבריטי Ofcom הביע דאגה מהמיזוג בעיקר בהיבט עליית מחירים לצרכנים.

רשויות ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי צפויות לחסום את העסקה בשל דאגות מקונסולידציה של השוק. עפ”י דיווח של סוכנות הידיעות בלומברג, הרשויות הללו לא שוכנעו כי ההצעה לחיזוק שירותי ה- MVNO תקזז ותפצה על אובדן התחרות בשוק.

עם זאת יצויין כי האיחוד האירופי עשוי להסכים למיזוג אם שתי החברות יסכימו למכור חלק מתשתית הרשת שלהן לשחקן חדש שייכנס לשוק.

בשוק הסלולר הבריטי היו חמישה שחקנים אולם המיזוג של Orange ו- T-Mobile ל- EE צמצם את מספר השחקנים לארבעה.