הקשר בין Coronavirus לבין 5G

שתי חברות התקשורת הסיניות ZTE ו- China Telecom  (הסניף ב- Sichuan) הודיעו ב- 27 בינואר 2020 כי השלימו מה שכינו “דיאגנוזה מרחוק מבוססת דור חמישי של נגיף הקורונה” וזאת תוך שימוש בטכנולוגיית דור חמישי. ההליך בוצע לראשונה ב- West China Hospital וב- Chengdu Public Health Clinic Center of Sichuan University.

חברת ZTE השתמשה בציוד ה- CPE שלה לצורך השימוש בטכנולוגיית הדור החמישי. ב- 25 בינואר הותקנו תחנות מימסר דור חמישי בתוך מבנים דבר שאיפשר ביצוע ההליך הרפואי ב- West China Hospital. למחרת הודיעה חברת ZTE כי השלימה הקמה, אופטימיזציה, בדיקת מהירויות נוספת לגבי ההליך.

בהמשך בוצעה התייעצות וידאו מרחוק באמצעות המערכת הראשונה שצפוייה להקיף 27 בתי-חולים שונים בהם התקבלו מטופלים בהקשר של נגיף קורונה [Coronavirus  (2019-nCoV)].

חברת ZTE מתכננת להרחיב את המערכת למוסדות רפואיים נוספים דבר שיאפשר שימוש בה לטובת מטופלים רבים יותר.

במקביל, חברת ZTE גם הודיעה ב- 27.1.2020 כי סייעה לחברות הטלקום China Mobile, ל- China Telecom, ל- China Unicom ול- China Tower לפרוס רשתות תקשורת, לרבות רשתות 5G, ב- Dabie Mountain Medical Center שב- Huanggang כדי להתמודד עם נגיף קורונה ב- Wuhan.

חברת ZTE הודיעה כי סייעה למפעילים ביישום ak wireless macro-station equipment/wireless indoor coverage equipment/IPTV networks כמו גם כיסוי אותות טלפונים ניידים ושידורי אותות טלביזיה בתוך מבנים. זאת כדי לענות על כל צרכי הצוותים הרפואיים לתקשורת, העברת וידיאו ושידורי רדיו/TV.

בפרוייקט אחר חברת ZTE סייעה ברשת דור חמישי לתמיכה ברפואה-מרחוק [telemedicine] ולשיפור יעילות הטיפול בחולים.

חברת ZTE מוכרת את מוצריה ושירותיה ב- 160 מדינות ברחבי העולם. יש לה עד כה 35 הסכמי דור חמישי מסחריים בשווקים באירופה, אסיה/פאסיפיק, המזרח התיכון ואפריקה.

בתוך כך, מארגני תערוכת אבטחת הסייבר הסינית DEF CON הודיעו ב- 28.1.2020 כי הם ממתינים להתפתחויות לגבי התפשטות נגיף קורונה ובהתאם יחליטו האם הם יכולים להמשיך בהכנות לאירוע (שתוכנן במקור ל- 17-19.4.2020 בבייג’ין) או לקבוע מועד חדש, מאוחר יותר, לקיומו. בסין הוחלט כי אירועים ציבוריים גדולים המתוכננים למחצית השנה הקרובה יהיו “בהמתנה” בהתאם להתפתחות האירועים לגבי המצב הרפואי.