הקורונה עודנה כאן: אושרה התקשרות לרכש נוסף של 5,000 יחידות מהתרופה רמידיסיבר לחולי קורונה קשים [כשני מיליון דולר לעשרה חודשים השנה]

וועדת הפטור המרכזית אישרה התקשרות של משרד הבריאות לרכש נוסף של 5,000 יחידות מהתרופה רמידיסיבר [REMDESIVIR] לחולי קורונה קשים מחברת גיליאד סיאנסז ישראל בע”מ [כשני מיליון דולר לעשרה חודשים השנה +  זכות ברירה (אופציה) של 30,000 יחידות נוספות בהיקף 13,689,000 דולר (מימוש האופציה בכפוף למקור תקציבי – אישור ועדת חריגים או אישור תקציב מדינה, המוקדם מבניהם)].

“תרופה זו הינה התרופה היחידה הרשומה בישראל לטיפול בחולי קורונה, עבור חולים בינוניים וקשים הזקוקים לתמיכה נשימתית.

“התרופה נותנת מענה לשתי אוכלוסיות עיקריות:

+ טיפול בחולים קלים, הנמצאים בקבוצת סיכון, עד היום השביעי למחלתם, כאשר מצבם הנשימתי יציב והם אינם נזקקים לחמצן. במחקר אקראי מבוקר סמיות, בו השתתפו 562 חולים עם לפחות גורם סיכון אחד לקורונה קשה, הייתה הפחתה של 87% באשפוזים בחולים שטופלו בתרופה לעומת אלו שקיבלו את הפלצבו.

+ טיפול בחולים קשים במשך 5 ימים. מחקרים הדגימו כי תרופה זו מחישה את החלמתם, מקטינה את הסיכויים להידרדרות להנשמה מכנית ומפחיתה תמותה באופן מתון אך משמעותי.

“בנוסף, התרופה נותנת מענה לאוכלוסיות שאינן יכולות לקבל את תרופת PAXLOVID של חברת פייזר (למשל אנשים עם אי ספיקת כליות). כמו כן, ניתן לטפל באמצעות התרופה בנשים בהריון.

“נכון ליום 5.2.2023 יתרת המלאי עמדה על כמות של 3,099 יחידות כאשר קצב הניפוק החודשי הוא 3,528 יחידות בממוצע”.