הקונגרס היהודי העולמי מוחה בפני היחידה הגרמנית של YouTube; דורש פעולה נחרצת יותר להסרת קטעי וידיאו בלתי חוקיים המשבחים את השואה ואדולף היטלר

09:29 04.05.2016

קטגוריות: רשתות חברתיות

תגים: , , , ,

ביום שני האחרון (2.5.2016), שלושה ימים לפני יום הזיכרון לשואה ולגבורה המצויין בישראל, הקונגרס היהודי העולמי מחה בפני Philipp Justus  מנהל היחידה הגרמנית של YouTube ודרש פעולה נחרצת יותר כדי להסיר  קטעי וידיאו בלתי חוקיים המשבחים את השואה ואדולף היטלר.

“מדוע Google בעקשנות מסרבת לנקוט פעולה נגד התפשטות של חומר גזעני ואנטישמי בפלטפורמות שלה?”, שואל Robert Singer  סגן נשיא אקזקוטיבי של הקונגרס היהודי העולמי במכתב שתוכנו פורסם ע”י סוכנות הידיעות הצרפתית AFP. “האם אתם באמת מאמינים ששירים המהללים או מסיתים רצח המוני של יהודים הם במסגרת חופש הביטוי?”.

באורח ספציפי הוזכר שיר הזמין ביוטיוב שהשמעתו אסורה רשמית להשמעה בגרמניה ובשנת 2009 נדונו חברי הלהקה למאסר על תנאי בשל הסתה לשנאה גזענית.

בספטמבר אשתקד פנה מנהל אתר ההנצחה במחנה הריכוז ברגן-בלזן להסיר את השיר מהאתר אך בקשתו לא נענתה.

רק לאחר שהעיתון הגרמני BILD פירסם בשבת האחרונה את תוכנו של מכתב התלונה הוסרו מיוטיוב גירסאות רבות של השיר מאתר יוטיוב אך לא כולן.

לדברי הקונגרס היהודי העולמי, ביוטיוב ממהרים להסיר שירים מסויימים בטיעון שהעלתם מהווה הפרת זכויות יוצרים אך במקרה של שיר הסתה כזה, לא נוקטים פעולה.

דובר מטעם היחידה הגרמנית של יוטיוב אמר כי לחברה “הנחיות ברורות האוסרות התבטאויות שינאה כלפי אנשים או תוכן המסית לשינאה גזעית”. לדבריו – לאחר שמתקבלים דיווחים ותלונות בעניין – נמחקים כל קטעי הוידיאו המפרים את ההנחיות הללו.