הצע”ח פרטית חדשה: הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – יידוע מנוי בדבר קצב הגלישה הממוצע באינטרנט)

07:25 02.06.2021

קטגוריות: אינטרנט

תגים: ,

נשיאות הכנסת אישרה השבוע הנחה על שולחן הכנסת של הצע”ח פרטית חדשה [פ/1372/24] של חברי הכנסת מירב כהן ומיכאל מלכיאלי: הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון – יידוע מנוי בדבר קצב הגלישה הממוצע באינטרנט).

עפ”י הצעת החוק, השר יקבע בתקנות או ברישיון ספק גישה לאינטרנט הוראות לעניין “חובתו של ספק ליידע את מנוייו, על גבי החשבונית החודשית, בדבר קצב הגלישה הממוצע באינטרנט של המנוי, כפי שנמדד בידי הספק בחודש שקדם למועד משלוח החשבונית” וכן “אופן מדידת קצב הגלישה הממוצע באינטרנט”.

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר: “שירותי גלישה באינטרנט הפכו זה מכבר לשירותים בסיסיים המשמשים כמעט כל משק בית בישראל. עם השינויים הטכנולוגיים הולך וגובר הביקוש לשירותי גלישה מהירים יותר, אשר יכולים להעביר נפח רב של מידע במהירות.

“ספקי גישה לאינטרנט מציעים שירותי גלישה במחירים שונים, כאשר באופן כללי, המחיר יקר יותר ככל שמהירות (קצב) הגלישה גבוהה יותר. עם זאת, מהירות הגלישה תלויה בפועל במספר רב של גורמים, ובהם סוג רשת התקשורת המגיעה לבית הלקוח, הקרבה הגיאוגרפית של הלקוח לכבלים מהירים, ועוד.

“חברות רבות מציינות בפני הלקוח בעת ההתקשרות עמו רק את מהירות הגלישה המרבית (באופן שמהירות הגלישה היא “עד” למהירות מסוימת), אולם בפועל ניתן להשיג מהירות זו רק בשעות מסוימות של היום ובתנאים מסוימים. כמו כן, לעתים המהירות המרבית המצוינת בפני הלקוח כלל אינה אפשרית עקב תשתיות רשת התקשורת הפרוסות באזור, והדבר מעלה חשש להטעיית הלקוח.

“לפיכך, מוצע להסמיך את שר התקשורת לקבוע הוראות שיחייבו את ספקי הגישה לאינטרנט לציין בפני הלקוח את מהירות הגלישה הממוצעת בפועל של הלקוח, עבור כל חודש, וזאת על גבי החשבונית החודשית. כך יוכל הלקוח להיות מודע למהירות הגלישה שלו בפועל ולקבל החלטות צרכניות מושכלות”.