הצע”ח פרטית בכנסת: הצעת חוק השידור הציבורי הישראלי (תיקון – ביטול סעיף ההשתקה), התשע”ו – 2015

20:23 17.10.2015

קטגוריות: כללי

תגים: ,

יו”ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין וסגני היו”ר אישרו ב-12.10.2015 הנחה על שולחן הכנסת הצעת חוק (פ/2052/20) של חברי הכנסת רועי פולקמן.

בדברי ההסבר להצעת חוק השידור הציבורי הישראלי (תיקון – ביטול סעיף ההשתקה), התשע”ה – 2015 נאמר כי “הצעת חוק השידור הציבורי (תיקון מס’ 2), התשע”ה – 2015, אושרה בכנסת בקריאה השנייה והשלישית ביום ה’, י”ט באלול התשע”ה (3 בספטמבר 2015). במסגרת דיוני הוועדה הציע ח”כ אייכלר תיקון להצעת החוק, לפיו סעיף 113 לחוק השידור הציבורי הישראלי, התשע”ד–2014 (להלן – חוק השידור הציבורי) יכלול את הנוסח הבא: “בשידורי הרשות יש להימנע מחד­–צדדיות, ממשפט קדום, מהבעת דעה אישית, ממתן ציונים והדבקת תגים, מהעלמת עובדות או מהטעמתן באורח סלקטיבי שלא לפי ערכן החדשותי“. הצעה זו, הידועה גם בשם “סעיף ההשתקה”, לא התקבלה בוועדה, והמציע ביקש לצרף את הצעתו כהסתייגות לנוסח הצעת החוק שהונח על שולחן הכנסת. הסתייגות זו התקבלה במליאת הכנסת בעת ההצבעה בקריאה השנייה והשלישית.

“תוספת זו, המתייחסת לכללי אתיקה של עיתונאים, אין מקומה בחוק השידור הציבורי ובדמוקרטיה הישראלית, ומהווה התערבות פסולה של המחוקק הפוגעת בערכי היסוד של ישראל.

“ראוי לציין, כי סעיף זה התקבל ללא דיון ציבורי או דיון מהותי בכנסת על דרך קבלת הסתייגות באישון ליל ולאחר שלא אושר בוועדה ויש לפעול לביטולו.

“לפיכך, בהצעת חוק זו מוצע לבטל את התוספת ולהותיר את ס’ 113 בנוסח שאושר בוועדה”.