הצע”ח ממשלתית: אם חללית ישראלית תצליח לנחות על הירח ב- 2017 היא עשוייה להיות מונצחת בבול ישראלי חדש

17:34 15.07.2016

קטגוריות: כללי

תגים: , ,

השבוע הועברה אל שרי הממשלה החברים בוועדת השרים לענייני סמלים וטקסים הצעה מטעם ההצעה היא של ראש הממשלה ושר התקשורת בנימים נתניהו. מדובר ב’הצעה להחלטה לאישור שלא בישיבה’ וכותרתה “הוספת נושאי בולים להנפקה בשנת 2016 והנפקת בולים חדשים בשנת 2017”.

“בהתאם לסעיף 38(ב’) בתקנון עבודת הממשלה, אם לא תוגש הסתייגות מההצעה בתוך שבוע ימים, היא תקבל תוקף של החלטת וועדת השרים לענייני סמלים וטקסים”, כותב ליאור נתן סגן מזכיר הממשלה.

וועדת התכנון לנושאי בולים [הוועדה הממליצה לשר התקשורת על תוכנית ההנפקה השנתית של בולים המליצה על שורה של נושאים להנפקת בולים חדשים במהלכה של שנת 2017 שמתוכם ייבחרו נושאי הבולים לשנה האזרחית הבאה.

בין הנושאים המומלצים: “חללית ישראלית על הירח (בכפוף להצלחת הפרוייקט)”. יצויין כי מדובר בפרוייקט של עמותת  SpaceIL. בשנת 2007 יזמה חברת Google  תחרות נושאת פרס כספי בסך 20 מיליון דולר בשם  Google Lunar XPRIZE והיא צפוייה להסתיים בשנת 2017.  בתחרות משתתפים צוותים ממדינות שונות ברחבי העולם, והזוכה בה יהיה הצוות שיצליח להנחית ראשון גוף רובוטי על פני הירח.

אלא שבין הנושאים המוצעים אף הם בהצעת ההחלטה הממשלתית לבולים חדשים בשנת 2017 יש מספר נושאים העלולים להיות שנויים במחלוקת במדינת ישראל ובעולם. מדובר בנושאים הבאים:

+ “מנהרות הכותל”,

+ “50 שנה לאיחוד ירושלים”

+ “50 שנה להתיישבות ברמת הגולן, בקעת הירדן, יהודה ושומרון”.

היועצת המשפטית של משרד התקשורת דנה נויפלד כתבה בחוות דעתה כי אין מניעה משפטית לקבלת ההחלטה המוצעת של שר התקשורת.

הערת עורך Read IT Now: המידע בפיסקה שלפני האחרונה (לגבי מקצת מנושאי הבולים המוצעים) הוא מידע עובדתי המתפרסם בהצעת ההחלטה הממשלתית. אין בו להצביע, בצורה כלשהי, על דעות פוליטיות כלשהן של עורך אתר זה ו/או לצדד או לשלול את הנושאים הללו כנושאים אפשריים להנפקת בולים לאומית.