הצמיד Fitbid במרכזו של דיון משפטי

המגזין  Forbes מדווח על כך שהמחשוב הלביש תופס מקום בבתי-המשפט. “מקרים של פגיעות גוף הם יעדים עיקריים למניפולציה ולהשערות שונות (…) עד כה הסתמכו עורכי-דין על רופאים שיאבחנו במשך חצי שעה לערך וייתנו חוות דעת, לעיתים מוטה. בקרוב הם עשויים גם להתבסס על העושר של נתונים ברי-כימות המסופקים על-ידי צמידי כושר”, נאמר בידיעה של המגזין.

משרד עורכי הדין McLeod Law בעיר קלגרי בקנדה עובד על תיק שישתמש בנתוני צמיד פעילות/צמיד ניטור הפעילות הגופנית והשינה Fitbit כדי לסייע בהוכחת הנזקים שגרמה תאונה למרשתם שנפצעה בתאונת דרכים לפני ארבע שנים.

באותה תקופה לא היו צמידי כושר הנפוצים כיום אולם הנפגעת היא מאמנת כושר אישי אשר ניהלה אורח חיים פעיל. עורכי דינה   אוספים את נתוני צמיד הכושר שלה עתה כדי להוכיח שרמות הפעילות שלה כיום נמוכות מאלה שאופייניות לבנות גילה ולעוסקות במקצועה.

עורכי הדין אינם משתמשים ישירות בנתוני צמיד הכושר אלא מעבירים אותם לפלטפורמה האנליטית Vivametrica המשתמשת במחקר ציבורי כדי להשוות בין נתוני הפעילות של אדם מסויים לאלה של כלל האוכלוסייה.

המקרה התקדימי הזה עשוי לפתוח את הדלת לכך שנתוני מכשירים לבישים יהיו לא רק בתביעות אישיות של נזק אלא גם בידי תובעים במשפטים שונים והדבר עשוי להוות גם כלי בידי חברות ביטוח כדי להדוף תביעות נגדן. אומנם הן לא יוכלו לכפות על אנשים לבצע תקופת מבחן בה יענדו את המכשיר [כמו בתביעה המדובר בקנדה] אולם הן עשויות לבקש צו רשמי של בית-משפט שיורה על חשיפת נתוני צמידי הכושר האישיים של אנשים והן יוכלו לקבל את הנתונים הללו לידיהן.