הפורום הכלכלי העולמי הכריז על יוזמת ‘עתיד האינטרנט’ רב-שנתית לחיזוק האמון ולהרחבת שת”פ באתגרים ובהזדמנויות הקשורים למרשתת

22:44 24.01.2015

קטגוריות: אינטרנט

תגים: , ,

במסגרת המפגש השנתי המסורתי של הפורום הכלכלי העולמי (World Economic Forum, WEF) שנערך ב- 21-24 בינואר 2015 בדאבוס שבשווייץ זו הפעם ה- 45  הכריזו המארגנים על יוזמת ‘עתיד האינטרנט’ [Future of the Internet Initiative] רב-שנתית לחיזוק האמון ולהרחבת שת”פ באתגרים ובהזדמנויות הקשורים למרשתת.

יוזמה זו תעסוק בחמישה תחומים עיקריים: מדיניות ואתגרים חברתיים; שמירה על פרטיות (שימוש בביג דאטה להיבטים רבים של התקדמות חברתית וכלכלית מול הבטחת סטנדרטים בסיסיים של פרטיות אישית), פשיעה סייברית, גישה לכולם (יותר ממחצית מאוכלוסיית העולם עדיין אינה משתמשת באינטרנט) והשפעת האינטרנט והטכנולוגיה הדיגיטלית על מודלים עסקיים.

“האינטרנט הוא משאב עולמי שחולקים אותו ואשר ב- 25 השנים האחרונות משמש ככלי חשוב להתפתחות חברתית, פוליטית וכלכלית. חיוני שנבטיח משאב עולמי זה באמצעות מציאת דרכים לדיון ויחדיו נתייחס לאתגרים בפניהם הוא ניצב”, אמר  Klaus Schwab מייסד ויו”ר הפורום הכלכלי העולמי שבסיסו בעיר ג’נבה שווייץ.