העליון חייב את שר התקשורת, היועמ”ש ותאגיד השידור הציבורי בתשלום הוצאות לגבי עתירה למינוי חברי מועצת התאגיד החדש

22:18 25.06.2016

קטגוריות: כללי

בית-המשפט העליון בשבתו כבית המשפט הגבוה לצדק חייב את שר התקשורת, היועמ”ש ותאגיד השידור הציבורי בתשלום הוצאות בסך 5,000 ₪ לגבי עתירה למינוי חברי מועצת התאגיד החדש.

העתירה (בג”ץ 5819/15) הוגשה ע”י הצלחה התנועה הצרכנית לקידום חברה כלכלית הוגנת וע”י ח”כ אראל מרגלית כנגד שר התקשורת, היועץ המשפטי לממשלה ויו”ר וועדת האיתור בהתאם לחוק השידור הציבורי.

הרכב בית-המשפט העליון [כבוד השופטים אסתר חיות, עוזי פוגלמן וצבי זילברטל] כותב בהחלטתו מ- 20 ביוני 2016 כי “נוכח ההתפתחויות שאירעו בחקיקה ובתהליך מינוי המועצה לאחר הגשת העתירה, העתירה במתכונתה הנוכחית מיצתה את עצמה שכן נכון להיום מונתה מועצה המונה 11 חברים המוסמכים על פי חוק לבצע את התפקידים שיועדו למועצה.

“אשר למינויו של החבר ה-12 למועצה הודיענו בא-כוח המשיבים לאחר בירור נוסף כי מינוי זה צפוי בתוך 30 ימים ממועד קבלת אישור לגבי המועמד המומלץ מאת הוועדה לאישור מינויים ובכפוף לכך שלא יתרחשו אירועים בלתי צפויים העלולים לעכב את המינוי מעבר לכך.

“בנסיבות אלה נותר לבחון את בקשת העותרים לפסיקת הוצאות. אכן, יש בסיס לטענה לפיה מאז חקיקת חוק השידור הציבורי הישראלי, התשע”ד – 2014, התעכב והשתהה תהליך מינוי המועצה זמן רב ובלא שבמרבית התקופה היתה הצדקה להשתהות זו.

“גם פרסום עיקרי הדיון וההחלטה הנוגעים להמלצות ועדת האיתור באתר האינטרנט של משרד התקשורת השתהה בלא הסבר מניח את הדעת.

“על כן, מותר להניח כי העתירה שהוגשה היה בה כדי להאיץ ולהמריץ במידת מה את תהליך מינוי המועצה וכן את פרסום עיקרי הדיון וההחלטה של ועדת האיתור, כאמור.

“עם זאת, משהגענו עד הלום, ניתן היה בהחלט בדיאלוג קונסטרוקטיבי בין הצדדים לחסוך את הדיון היום תוך הגשת הודעה מוסכמת משותפת.

“בהינתן מכלול השיקולים שפורטו אנו מחייבים את המשיבים לשלם לעותרת הוצאות ושכר טרחת עורך-דין בסך 5,000 ₪.”