העיתון The Telegraph: אם יחמיר משבר האנרגיה, הרשויות בשוויץ עלולות להגביל נסיעות של כלי רכב חשמליים במדינה בחורף הקרוב

העיתון The Telegraph הבריטי דיווח כי במידה ויחמיר משבר האנרגיה ויחריף המחסור במקורות אנרגיה, הרשויות בשוויץ עלולות להגביל נסיעות של כלי רכב חשמליים במדינה בחורף הקרוב ולאסור קיום נסיעות לא-חיוניות.

לדברי העיתון, הרשויות בשווייץ כבר גיבשו תוכניות חירום (בדומה לסגרים שהיו בתקופת ההתמודדות עם קורונה) בשל החשש מהפסקות באספקת החשמל הסדירה לנוכח הפלישה הרוסית והמשך הלחימה באוקראינה.

יצויין כי מדובר בצעד אחד מתוך שורת צעדים מתוכננים למקרה חרום. בין השאר מתוכננת הגבלת חימום בבתים פרטיים לרמה של עד 20 מעלות, צמצום בשעות הפתיחה של חנויות והגבלת שירותי סטרימינג. צעדים אפשריים נוספים: איסור על קיום אירועי ספורט, קונצרטים והופעות תיאטרון ואיסור כריית מטבעות קריפטו [Cryptocurrency]. כל הצעדים המתוכננים הללו נובעים מתלותה של המדינה בייבוא אנרגיה כדי לעבור את החודשים הקרים.

אנרגיה הידרו-אלקטרית [Hydroelectric power] מהווה כיום כ- 60% מאספקת האנרגיה של המדינה. אנרגיה גרעינית שהממשלה מנסה כיום להוציא בהדרגה משימוש מהווה כשליש נוסף של אספקת אנרגיה והיתר – מפעלי ייצור מבוססי דלקים מאובנים [fossil fuel] ומתקני אנרגיית שמש או רוח [כשהאחרונים תלויים במזג האוויר והיקף הייצור הינו קטן יחסית בהם].

תגובת המדינה המתוכננת לסיכוני אספקת האנרגיה כוללת שתי שכבות: חירום [emergency] ומשבר [crisis]. בשכבה הראשונה יש שתי רמות של הגבלות ואילו בשכבה השנייה – שתי רמות. כל מצב ייקבע בהתאם לאספקת האנרגיה הקיימת באותה העת בדומה לתקופת הקורונה בה אמצעי הסגר היו מבוססים על מספר המקרים ודרגות ההדבקה.