העיתון Bild am Sonntag: צוללות גרמניות נעזרות בתנועתן בחומרת ניווט רוסית דבר הגורם לדאגה לגבי אבטחן; הציוד הרוסי בצוללות הגרמנית ‘פתוח’ לחבלת סייבר ואף לחשש לאובדן מלא של תפעולן

09:37 29.03.2021

קטגוריות: אבטחת מידע/סייבר צבא וביטחון

תגים: ,

העיתון הגרמני בילד אם זונטג פירסם בסוף השבוע ידיעה בלעדית לפיה צוללות של חיל הים הגרמני נעזרות בתנועתן בחומרת ניווט רוסית דבר הגורם לדאגה לגבי אבטחן; הציוד הרוסי בצוללות הגרמנית ‘פתוח’ לחבלת סייבר ואף לחשש לאובדן מלא של תפעולן.

מדובר במערכת ניווט הקרוייה Navi-Sailor 4100 שהותקנה מאז שנת 2005 על לפחות 100 כלי שיט גרמניים ובהם צוללות. הדבר קרה בתקופת הקנצלר דאז Gerhard Schröder המשמש כיום כיו”ר מועצת המנהלים של פרוייקט Nord Stream 2 של חברת Gazprom הרוסית (פרוייקט הצינור בים הבלטי).

המערכת (הנמצאת בדרך כלל שימוש בכלי שיט אזרחיים) פותחה בידי חברת Transas שנוסדה בסנקט פטרסבורג בשנת 1990. בשנת 2018 היא נרכשה ע”י החברה הפינית Wartsila אולם נשארה בידיים רוסיות.

העיתון טוען כי הצפנת הנתונים במערכת אינה בעלת תאימות לסטנדרטי אבטחה צבאית לרבות אלה של NATO בו חברה גרמניה.

העיתון ציטט קצין גרמני שלא נקב בשמו כמי שאמר כי במקרה של תרחיש גרוע ביותר של התקפת סייבר, נתוני הניווט עלולים ליפול קורבן להאקינג ועלולים לאבד את השליטה על כלי השיט.

העיתון מציין כי מידי פעם חיל הים הרוסי מקיים תרגילים צבאיים קרוב לקו החוף הבלטי של גרמניה.

פנייה של העיתון אל German Defense Ministry, BMVg לקבלת תגובה נענתה בתגובה רשמית לפיה הממשלה נוקטת באמצעים רבים להבטחת ה- IT, הסייבר ואבטחת crypto-media בתחומים התפעוליים של ה- BMVg.