הסתיים פרק הזמן שנתן משרד התקשורת להתייחסות לשימוע “תיקון רישיונות – מתן הוראה בשל נסיבות שנגרמו עקב המחלה הנגרמת על ידי נגיף קורונה”

היום (רביעי, 18.3.2020) בשעה 10:00 הסתיים פרק הזמן הקצר שנתן משרד התקשורת להתייחסות לשימוע “תיקון רישיונות – מתן הוראה בשל נסיבות שנגרמו עקב המחלה הנגרמת על ידי נגיף קורונה”.

השימוע פורסם אתמול (שלישי, 17.3.2020) במהלך היום וצויין לגביו כי “ניתן להעביר התייחסויות לטיוטת התיקון עד מחר, 18 במרץ 2020 בשעה 10:00 בבוקר”. [הערה: ההדגשה – במקור].

באופן חריג, ההתייחסויות לשימוע זה היו צריכות להישלח לפי כתובת המייל של מנכ”ל משרד התקשורת נתנאל (נתי) כהן.

“בהמשך להכרזת שר הבריאות לפי סעיף 20(1) לפקודת בריאות העם 1940, בדבר קיומה של מחלה מידבקת מסוכנת ומצב החירום שהוכרז לפי סעיף 20 לפקודה האמורה לצורך מניעת התפשטות נגיף קורונה, ניתנות מעת לעת הוראות והנחיות מאת גופי ממשלה שונים הקובעות מגבלות שונות על פעילות הציבור והמשק.

“נוכח פניות שהתקבלו במשרד התקשורת מבעלי רישיונות הנוגעות לקיום הוראות רישיונם בתקופה זו, שוקל שר התקשורת לתקן את רישיונות חברות התקשורת בהתאם לסמכותו לפי סעיף 4(ה) לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ”ב – 1982, באופן אשר יאפשר לשר התקשורת לאשר לבעל הרישיון לחרוג מההוראה ברישיון, באופן מלא או חלקי, ובהתאם לתנאים שייקבעו בהוראה, והכל בהתאם לתנאים המפורטים בנוסח טיוטת תיקון הרישיון המצ”ב.

“הוראה כאמור, תינתן, לתקופה מוגבלת של שלושה חודשים לכל היותר, אם ימצא שר התקשורת כי קיים חשש ממשי כי בעל הרישיון אינו יכול לעמוד בהוראה מהוראות רישיונו בשל נסיבות שנגרמו עקב המחלה הנגרמת על ידי נגיף קורונה זאת לאחר ששקל שיקולים שבטובת הציבור ולאחר שתינתן לבעל הרישיון זכות לבעל הרישיון להשמיע טענותיו, אם הדבר נדרש בנסיבות העניין.

“בכוונת המשרד לפרסם את ההוראות אשר יינתנו מכוח הסעיף האמור באתר המשרד. טיוטת התיקון המצ”ב היא בנוסח אחיד אשר יחול על כל בעלי הרישיונות הכלליים והמיוחדים לפי חוק התקשורת.

“יובהר כי הוראות מכוח טיוטת התיקון המצ”ב, וכל מידע רלבנטי אחר יפורסמו באתר האינטרנט של משרד התקשורת בלבד, ולא תשלחנה הודעות פרטניות לבעלי הרישיון.

“החובה להתעדכן בדבר מתן ההוראות חלה על בעלי הרישיונות; יראו את משרד התקשורת כמי שיצא ידי חובתו לעניין פרסום ההוראות וכל מידע אחר, ככל שפורסמו באתר האינטרנט של משרד התקשורת”.

* נכון למועד פרסום ידיעה זו כאן באתר טרם התייחס מומחה הטלקום מראשון לציון לנושא זה.