הסתיים ההליך המשפטי בו נקטה מיקרוסופט נגד מינהל הרכש הממשלתי לגבי תוצאות מכרז מחשוב הענן הממשלתי “נימבוס”

הליך משפטי [עת”מ 37566-04-21] שנקטה בו חברת מיקרוסופט ישראל נגד משרד האוצר/החשכ”ל/מינהל הרכש הממשלתי ואחרים בנושא מכרז מחשוב הענן “נימבוס” ב- 19 באפריל 2021, הסתיים בקול דממה ב- 26 באוקטובר 2021 בסגירתו.

משיבים נוספים לעתירה זו היו גם חברת Google LLC, חברת Amazon Web Services EMEA, AWS וחברת Oracle.

על הגשת ההליך בשעתו דיווחתי כאן באתר במבזק באותו היום (19.4.2021); יצויין כי Read IT Now היה האתר הראשון לדווח על נקיטת ההליך (בו ביקשה מיקרוסופט הארכת זמן להגשת עתירה מינהלית מפורטת  לגבי מכרז זה). בעקבותיי התפרסמה ידיעה מורחבת בנושא זה ב- TheMarker וצויין בה כי  Read IT Now היה האתר הראשון לדווח על נקיטת ההליך.

ב- 12 וב- 13 באפריל דיווחתי כאן באתר כי אורקל הגישה בקשה דומה לבית-המשפט המחוזי בירושלים בשיבתו כבית-משפט לעניינים מינהליים. יצויין כי Read IT Now היה האתר הראשון לדווח על נקיטת ההליך (בו ביקשה מיקרוסופט הארכת זמן להגשת עתירה מינהלית מפורטת  לגבי מכרז זה). בעקבותיי התפרסמה ידיעה מורחבת בנושא זה ב- TheMarker וצויין בה כי  Read IT Now היה האתר הראשון לדווח על גם על נקיטת ההליך הזה.

ב- 16 במאי 2021 דיווחתי כאן באתר: אורקל ומיקרוסופט ביקשו – וקיבלו – הארכת פרק הזמן במהלכו ניתן להגיש הליכים משפטיים לגבי מכרז מחשוב הענן הממשלתי “נימבוס”.

ב- 11 ביולי 2021 הייתי הראשון לדווח על עצם הגשת העתירה של אורקל לבית-המשפט בירושלים.

שמונה ימים מאוחר יותר, ב- 19.7.2021, הייתי הראשון לדווח כי ביהמ”ש נעתר לבקשת המדינה וידון בדלתיים סגורות בעתירה המינהלית של חברת אורקל ישראל בנושא מכרז מחשוב ענן “נימבוס”; פרטי העתירה נמחקו מ”נט המשפט” של הנהלת בתי-המשפט (הב”ה).

בעקבות העדכון ב”נט המשפט” ב- 26 באוקטובר 2021 פניתי אל דוברות משרד האוצר וקיבלתי מהם את התגובה הבאה: “במסגרת ההליך שבנדון הגישה מיקרוסופט בקשה להארכת מועד לצורך הגשת עתירה מנהלית כנגד החלטת ועדת המכרזים המרכזיים למחשוב וטכנולוגיה במינהל הרכש הממשלתי בעניין מכרז מרכזי 01-2020 לאספקת שירותי ענן על גבי פלטפורמה ציבורית למשרדי הממשלה ויחידות הסמך, במטרה שככל שהיא תבחר להגיש עתירה כנגד החלטת הוועדה היא לא תפספס את המועד הקבוע לכך על פי דין.

“עת”מ 37566-04-21 לא כללה טענות לפגמים בהחלטת הוועדה במסגרת המכרז או בקשות לצו אופרטיבי כנגד החלטה של ועדת המכרזים, אלא, כאמור, רק דחיית מועדים באופן שיאפשר למיקרוסופט בעתיד להגיש עתירה עם טענות כאמור.

“מינהל הרכש הממשלתי לא התנגד לבקשה הנ”ל, ובהתאם הבקשה להארכת מועד התקבלה על ידי בית-המשפט.

“בסופו של דבר, ולמרות שקיבלה את הארכה הנ”ל, החליטה מיקרוסופט לא להגיש עתירה כנגד תוצאות המכרז”.