הנתח של Apple במכירות iPhone הולך וקטן; אנשים מעדיפים לרכוש ישירות מחברות הטלקום/קמעונאים צד ג’

20:20 23.04.2016

קטגוריות: טלקום/וויירלס/מובייל

תגים: , , ,

דו”ח של Consumer Intelligence Research Partners שפורסם ב- 8 באפריל 2016 אומר כי הנתח של חברת Apple במכירות iPhone הולך וקטן כיוון שיותר אנשים מעדיפים לרכוש ישירות את המכשירים מחברות הטלקום/קמעונאים צד ג’.

לדברי עורכי הדו”ח, רק 11% מרוכשי אייפונים בשנת 2015 בארצות הברית עשו זאת ישירות מאפל לעומת 16% במהלכה של שנת 2014.

באותה תקופה הנתח של מכשירי אייפון בארצות הברית שנרכש בחנויות ובאתרי אינטרנט המופעלים ע”י חברות הסלולר גדל ל- 76% מ- 65%, בהתאמה. שאר המכשירים נרכשו מקמעונאים אחרים דוגמת Best Buy.

לדברי Jan Dawson מ- Jackdaw Research LLC, בחנויות שלה אפל יכולה לפקח טוב יותר על חוויית הלקוחות. בחנויות המוכרות טלפונים חכמים (סמרטפונים) שונים “קיים סיכון שצרכנים יגיעו כדי לקנות אייפון ובסופו של דבר יעזבו את החנות לאחר שרכשו סמרטפון אחר במחיר זול יותר”.

יחד עם זאת חייבים להדגיש כי אפל מכרה 50% יותר אייפונים בשנת 2015 בהשוואה למכירות האייפונים שלה במהלכה של שנת 2013, מה שאומר כי חל גידול במספר המכשירים שנקנו ישירות מאפל אם כי לא באותה מידה כמו מכשירים שנרכשו במקומות אחרים.

דו”ח של חברת השירותים הפיננסים BTIG שפורסם ב- 7 באפריל 2016 מצביע על כך שמחזורי שדרוג ארוכים יותר של אייפונים בקרב צרכנים יפגעו בהכנסות ובמחיר המנייה של Apple בשנים 2016-2017.

לדברי עורכי הדו”ח, מחזורי השדרוג של כלל הסמרטפונים היו ארוכים יותר ברבע הרביעי של 2015 וצפויים להיות אף ארוכים יותר ברבע הראשון השנה.