הנשיא החדש ביידן מינה נציבה מכהנת של ה- FCC לעמוד כיו”ר בפועל של גוף זה עד לבחירות הקבע

15:04 22.01.2021

קטגוריות: אינטרנט טלקום/וויירלס/מובייל

נשיא ארה”ב הנכנס ג’ו ביידן מינה את Jessica Rosenworcel , נציבה דמוקרטית מכהנת של ה- US Federal Communication Commission, FCC, לעמוד כיו”ר בפועל של גוף זה עד לבחירות של יו”ר קבע ויאושר בידי הסנאט האמריקני.

יצויין כי היא משמשת בתפקיד נציבה ב- FCC  זה שמונה שנים והיא הנציב הבכיר ביותר מקרב הנציביםפ המכהנים כיום ברשות. היא מונתה לתפקידה בידי נשיא ארה”ב ברק אובמה בשנת 2011 והחלה לכהן מחודש מאי 2012 לאחר שאושר המינוי.

היא האשה השנייה בתולדות גוף זה שמכהנת כיו”ר בפועל.

בתחילת חודש דצמבר 2020 דיווחתי באתר כי  Ajit Pai, יו”ר רשות התקשורת הפדרלית האמריקנית הודיע שיפנה את כסאו ב- 20.1.2021 עם השבעתו של ג’ו ביידן כנשיא הבא של ארה”ב (לפי המסורת שעם חילופי הנשיא מתפטר היו”ר המכהן של הארגון מתפקידו).

לכל אלה בארץ שמשתוקקים לחסל את משרד התקשורת ולהקים במקומו רשות תקשורת דמויית ה- FCC האמריקני, כדאי לזכור כי הנציבים בו הם משתי המפלגות, הדמוקרטית והרפובליקנית, כך שלא מדובר בגוף נטול זהויות פוליטיות.

בנוסף, ההרכב הנוכחי הוא שני נציגים לכל אחת מהמפלגות כך שרק לאחר מינוי קבע של היו”ר וצירוף נציב נוסף מטעם הדמוקרטים שיטה את הכף לכיוון רוב דמוקרטי יוכלו להתקבל החלטות מהותיות ברוב של ממש.