הנציב העליון לזכויות האדם של האו”ם: תיפתח תיבת פנדורה אם Apple תאולץ לשת”פ עם ה- FBI; הארגון ראוי ל”תמיכה מלאה של כולם” אולם הצפנה חיונית לאינטרסים של חירויות האדם

Zeid Ra’ad Al Hussein הנציב העליון לזכויות האדם של האו”ם [UN High Commissioner for Human Rights] פירסם ביום שישי 4 במארס 2016 הודעה לפיה יש סיכון שתיפתח תיבת פנדורה אם חברת  Apple תאולץ לשתף פעולה עם ה- FBI ומשרד המשפטים האמריקני בנושא פריצה למכשיר האייפון של הרוצח מסן ברנרדינו. “לדבר יהיו השלכות הרסניות ביותר לזכויות האדם של מיליונים רבים של אנשים לרבות ביטחונם הפיזי והפיננסי”.

הנסיך אל חוסיין אומר בהודעתו כי ה- Federal Bureau of Investigation, FBI  ראוי ל”תמיכה מלאה של כולם” בחקירת הרצח בקליפורניה אולם בה בעת הצפנה חיונית לאינטרסים של חירויות האדם.

“יש דרכים רבות לחקור האם לרוצחים האלה היו שותפים לדבר עבירה חוץ מאש להכריח את חברת אפל ליצור תוכנה שתחליש את רכיבי האבטחה של הטלפונים שלהם. זו מתנה פוטנציאלית לשלטונות אוטוריטריים ולהאקרים עבריינים”.

הנציב העליון לזכויות האדם אומר עוד כי “הצפנה ואנונימיות נחוצות כמאפשרות את חופש הביטוי והדיעה ואת הזכות לפרטיות. ללא כלי הצפנה חיים עלולים להיות נתונים לסכנה”.