הנאמן לחב’ אור סיטי נדל”ן מציג את הקשיים שנתקבל בהם בקבלת נתונים פיננסיים מדויקים בשל בעיות מחשוב

20:46 02.04.2016

קטגוריות: כללי

ביום חמישי (31.3.2016) לפני הצהריים פירסמתי בחלון המבזקים של אתר זה ידיעה המתייחסת לכך שהנאמן בהקפאת הליכים עו”ד איתן ארז הגיש דו”ח ראשון לשופט איתן אורנשטיין מבית-המשפט המחוזי בתל אביב לגבי קבוצת אור סיטי נדל”ן ולבעלת השליטה.

בדו”ח יש גם התייחסות לגבי נושא בעיות מחשוב שנתקל בהם הנאמן בעבודתו בימים האחרונים.

סעיף י”א בדו”ח עוסק ב’קבלת נתונים פיננסיים’ וסעיף קטן 44 עוסק ב’קשיים בקבלת נתונים פיננסיים מדויקים על החברות’.

לדברי הנאמן, “מערכת המחשבים של קבוצת אור סיטי נותקה והוצפנה עקב חוב לקבוצת החברות, שלא שולם כבר 10 חודשים לחברת יוניק תעשיות תוכנה המעניקה שירותי מחשוב לקבוצת החברות.

“חברת יוניק ניתקה את השרתים והצפינה אותם. באי כוח הנאמן ניסו לבוא בדין ודברים עם נציגי חברת יוניק לצורך החזרת המערכת לפעילות, אך ללא הצלחה.

“לטענת מנהל חברת יוניק, החברה הולכה שולל על ידי הגב’ ענבל אור, אשר בחודש פברואר 2016 שכנעה את חברת יוניק להעלות בחזרה את שרתי החברה לפעולה על מנת שניתן יהיה לשלוף נתונים שהתבקשו ע”י רשויות מע”מ.

“בתמורה להעלאת השרתים, נמסר לחברת יוניק, צ’ק שחולל זמן קצר לאחר מכן.

“בסיוע 4 מתכנתים מחברת מחשבים שנשכרה בדחיפות לכך בדחיפות ע”י הנאמן (חברת בקמן מחשבים) הצליח הנאמן להחזיר את המערכת במשרדי החברה לפעילות מלאה ולשחזר את כל היסטורית העבודה בשרתים. החל מיום 28.3.2016 שרתיה ומחשביה של החברה חזרו לפעילות מלאה כמו גם מערכת הנהלת החשבונות (חשבשבת) וכן תוכנות הדואר האלקטרוני של העובדים. כמו כן חברת המחשבים מטעם הנאמן גיבתה את כל מערכת המחשוב של קבוצת החברות. עלות עבודת חברת בקמן מחשבים להחזרת מערכת המחשוב לפעולה היא 15,000 ₪ + מע”מ”.

התגובה של אור סיטי לדו”ח, כפי שפורסמה במספר כלי תקשורת, אינה כוללת, לידיעתי, התייחסות לנושא זה.