המשרד להגנת הסביבה: מכרז לרכישת מכשיר נתח בתחום תדרי הרדיו (RF) לטובת זיהוי גורמי שידור לפי תחומי תדר, מוצרים נלווים, ואנטנות

הגוף המפרסם: המשרד להגנת הסביבה/האגף למניעת קרינה ורעש

נושא המכרז: מכרז לרכישת מכשיר נתח בתחום תדרי הרדיו (RF) לטובת זיהוי גורמי שידור לפי תחומי תדר, מוצרים נלווים, ואנטנות

מס’ המכרז: 14/22

תאריך פרסום:  16 באוגוסט 2022

מועד אחרון: 29 בספטמבר 2022

הערות: “האגף למניעת קרינה ורעש במשרד להגנת הסביבה מזמין הצעות לרכישת מכשיר נתח תדרים, אנטנות תואמות ורגש תואם למדידת צפיפות הספק בתחום תדרי הרדיו (RF) לטובת זיהוי גורמי שידור לפי תחומי תדר.

“קרינה בלתי מייננת היא קרינה אלקטרומגנטית שאינה מייננת את האטומים שהיא עוברת דרכם. מדיניות המשרד בתחום הקרינה הבלתי מייננת מבוססת על עיקרון הזהירות המונעת, במטרה למזער, ככל האפשר בטכנולוגיות הקיימות ובעלות סבירה את חשיפת הציבור לקרינה.

“התפתחות השימוש בתקשורת רדיו (שידורי רדיו, טלוויזיה ותקשורת סלולרית) גורמת לשינוי מידי שנה של החשיפה לקרינה באזורים השונים של הארץ, כאשר יש גורמים המעלים את החשיפה לקרינה כמו הגברת תעבורת הנתונים דרך הרשת הסלולרית וגורמים המורידים את החשיפה כמו העברת השידורים האנלוגיים לטלוויזיה לשידורים דיגיטליים.

“בשנים האחרונות חלה עליה ניכרת בצריכת רוחב פס בארץ ובעולם בתחום התקשורת הסלולרית, מדי שנה קצב צריכת הנתונים בארץ עולה בממוצע בכ- 60%. על-מנת לאפשר את הגידול בצריכת רוחב הפס נדרשים שיפורים טכנולוגיים המופעלים בתחומי תדרים חדשים ע”י בעלי רישיון מטעם משרד התקשורת.

“הפעלת תחומי תדרים חדשים מרחיב את ספקטרום התדרים הפעילים. כתוצאה מכך במסגרת פיקוח שוטף על מוקדי שידור סלולריים, תחנות לשידורי רדיו וטלביזיה, נדרש האגף לאתר את מקורות השידור לטובת ביצוע פעולות אכיפה במקרים בהם נמדדת חשיפה גבוהה לקרינה בלתי מייננת, איתור מקורות השידור נעשה באמצעות מכשיר נתח התדרים”.