המשרד להגנת הסביבה מבקש להאריך בשנה נוספת את המיזם המשותף בנושא קהילת החדשנות פלאנטק [Planetech]

13:23 24.09.2023

קטגוריות: מכרזים/פטורים/דרושים

תגים:

המשרד להגנת הסביבה מבקש להאריך בשנה נוספת את המיזם המשותף עם המכון הישראלי לחדשנות וחברה (ע”ר) בנושא קהילת החדשנות פלאנטק [Planetech] בהיקף של 1,209,475 ₪.

בכוונת ההתקשרות נאמר בין היתר כי “זו בקשה לשנה נוספת של פעילות משותפת עם המכון הישראלי לחדשנות להפעלת קהילת החדשנות Planetech  במסגרת מיזם משותף. זאת, לאחר שהשנה החולפת התבררה כמוצלחת ופורייה.

“קידום טכנולוגיות אקלים וסביבה ישראליות הוא אחד מנושאי המיקוד של המשרד בשנים האחרונות, בהובלת אגף מדיניות במשרד, תוך שיתוף פעולה עם גורמים ממשלתיים נוספים. לישראל יש פוטנציאל להפוך לגורם מוביל ומשמעותי בהתמודדות עם אתגרי שינוי האקלים, אך הפוטנציאל עדיין לא ממומש ונדרשת התערבות ממשלתית על מנת לעודד הנבטה וצמיחה של חברות המפתחות פתרונות מתקדמים לאתגרי שינוי האקלים.

“קהילת חדשנות מקומית של חברות הזנק בתחומים אלו, כפי שנעשה על ידי הממשלה בסקטורים אחרים בהם ישראל כיום נחשבת למובילה, למשל סקטור התחבורה החכמה.

“Planetech היא קהילת חדשנות לטכנולוגיות אקלים, ארגון ללא מטרות רווח, הפועלת לנתב את תעשיית ההייטק הישראלי אל עבר מענה לאתגרי משבר האקלים וקידום מדינת ישראל למרכז עולמי בתחום. הקהילה מהווה מעין “צומת מרכזי” שמסייע בפיתוח עסקי של תחום/סקטור בהיי טק הישראלי (בניגוד לפיתוח עסקי של ארגון בודד).

“קהילת Planetech מופעלת על ידי המכון הישראלי לחדשנות אשר מפעיל גם את קהילת Desertech שבה המשרד שותף במסגרת מיזם משותף, ו-  Planetech היא קהילה משלימה לקהילת Desertech. בעוד ש-  Desertech מתמקדת בנושא המידבור והיבטי אדפטציה (הסתגלות לשינויי אקלים) של אזורים גאוגרפיים צחיחים (היום או בעתיד עקב מגמת המידבור העולמית), ונותנת מענה ממוקד בנושא זה לבעלי העניין הרלבנטיים, קהילת Planetech עוסקת במכלול שונה של היבטי שינויי אקלים והממשק שלהם עם קידום חדשנות טכנולוגית.

“קהילת Planetech מקדמת חדשנות בטכנולוגיות שינוי אקלים בעזרת מתן כלים, הנגשת ידע והזדמנויות לשיתופי פעולה ומימון, וקשרים בין שחקנים שונים בארץ ובעולם העוסקים בתחום. הקהילה מתמקדת בסטרטאפים שנמצאים בליבת העשייה של שינוי אקלים, וכן באלו שצריכים “לגלות” את ההקשר העסקי שלהם לנושא. המיקוד הכללי של הפעילות הוא בתחומים קריטיים ובעלי השפעה, שפחות זכו לקבל תשומת לב מצד תעשיית ההייטק בשנים האחרונות, אותם ניתן לראות במפת האתגרים שהקהילה יצרה.

“Planetech משיגה את המטרות האלה על-ידי רתימת חברי קהילה, ברשתות החברתיות ובאירועים פיזיים, באמצעות הפעילויות המפורטות מטה הכוללת בין היתר הטמעת טכנולוגיות שינוי אקלים בזירות חדשנות על מנת לבחון טכנולוגיות פורצות דרך, ובכך הופכת עצמה לערוץ המרכזי לשיתופי פעולה בין ארגונים בינלאומיים לחברות הזנק בתחום שינוי האקלים.

“Planetech פועלת בשני מישורים עיקריים: יצירת והנגשת ידע בתחום החדשנות האקלימית, וקידום מיזמים העוסקים בחדשנות אקלימית בישראל”.