המשרד לביטחון הפנים פירסם סקירה בנושא “שירות דיגיטלי במשטרות בעולם – הרחבת המענה בתקופת מגפת הקורונה”

המשרד לביטחון הפנים (בט”פ)/אשכול אסטרטגיה/יחידת המידע והידע פירסם סקירה בנושא ‘שירות דיגיטלי במשטרות בעולם – הרחבת המענה בתקופת מגפת הקורונה’. בסקירה צויין כי “סקירה קצרה זו באה להציף את המענה של גופי המשטרה לצרכי הציבור בתקופת הקורונה באמצעות שירות דיגיטלי וטלפוני”.

בין היתר נאמר בסקירה כי “לאחר פרוץ משבר נגיף קורונה ברחבי העולם, הינחו כוחות משטרה במדינות רבות את  הציבור לפנות למשטרה טלפונית ובאמצעים דיגיטליים במקרים שאינם מקרי חירום.

“חלק מהמשטרות אף הרחיבו את אפשרויות הפנייה והגשת התלונות בטפסים המקוונים באתר המשטרה, גם לאירועים שקודם לכן לא ניתן היה לבצע זאת.

“בנוסף, חלק מגופי המשטרה מאפשרים לבצע פעולות באמצעות מוקד טלפוני לאירועים שאינם חירום, ויש המאפשרים קבלת שרות בצ’ט בזמנים מוגדרים. כמו כן, ניתן אף לתאם ולקיים ראיון בשיחת וידיאו (בפולין)”.

הסקירה מספקת מספר דוגמאות להרחבת השירות הדיגיטלי בגופי משטרה בחו”ל [ארצות הברית, בריטניה, גרמניה, קנדה, רומניה ופולין].

בסיכום הסקירה נאמר: “במסגרת המאמצים לשמירה על הריחוק החברתי ועל ההסגר, ביקשו גופי משטרה בעולם מהציבור להיעזר במערכות פנייה דיגיטליות ייעודיות בכל הקשור לנושאים שאינם דחופים, כגון בקשות לפתיחת תיקים, בקשות לקבלת אישורים ובקשות לקבלת מידע או להעברתו.

“במקומות אחרים היפנו את הציבור לפנות לתיבות דואר אלקטרוני ייעודיות.

“גופי משטרה מסויימים אף הגמישו את האפשרות לפתיחת תיקים פלילים באירועים, אשר בעבר, לפני המגיפה, לשם פתיחת התיק נדרש היה להתייצב בתחנת המשטרה.

“פיתרונות נוספים המופעלים על ידי גופי משטרה כוללים קווי צ’ט לפניות ואף שיחות וידאו”.