המרכז הרפואי שיבא/תל השומר: בקשה לקבלת מידע (RFI) – איתור פיתרון ארגוני/תפעולי/תהליכי ו/או טכנולוגי/מחשובי שיבטיח זמינותם של 300 כסאות הגלגלים בשיבא למי שזקוקים להם; עד כה לא אותר פיתרון מתאים בארץ או בעולם

הגוף המפרסם: משרד הבריאות/המרכז הרפואי המשולב ע”ש חיים שיבא, תל השומר [מסונף לבית-הספר לרפואה ע”ש סאקלר באוניברסיטת תל אביב]

נושא המכרז: בקשה לקבלת מידע (RFI) – איתור פיתרון ארגוני/תפעולי/תהליכי ו/או טכנולוגי/מחשובי שיבטיח זמינותם של 300 כסאות הגלגלים בשיבא למי שזקוקים להם

מס’ המכרז: מצפ/11699418

תאריך פרסום: 24 ביולי 2016

מועד אחרון: 29 באוגוסט 2016

הערות: מטופלים רבים במרכז הרפואי נזקקים לעתים לכיסא גלגלים במהלך הטיפול/האשפוז או בדרכם אליו/ממנו. המרכז הרפואי מעמיד לרשותם צי של 300 כיסאות (לפחות) הפזורים ברחבי קמפוס שיבא. המטופל או המלווה מאתרים כיסא פנוי, משתמשים בו ואמורים להחזיר אותו. רבים מהמשתמשים אינם מחזירים את הכיסאות אלא משאירים אותם בנקודה האחרונה שבה נזקקו להם. מפעם לפעם מוצא הכיסא את דרכו מחוץ לשיבא ונעלם לעד.

השירות למי שנזקק לכיסא הגלגלים – אינו טוב. מצאי הכיסאות הזמינים – מוגבל. איתורו של כיסא פנוי קרוב איננו דבר של מה בכך, בעיקר לאור העובדה שכיסאות שנלקחו אינם מוחזרים למקומם. עובדי שיבא עוסקים, באופן בלתי-סדיר ובלתי-מוסדר, בליקוט של כיסאות שננטשו ובהבאתם אל מי שזקוקים להם או לאיזורים שבהם צפויים להזדקק להם.

כתוצאה מכך, כל המעורבים בנושא – מטופלים ומלוויהם, עובדי שיבא והנהלת שיבא – אינם שבעי רצון מן המצב הקיים. הנהלת המרכז הרפואי מבקשת פיתרון לבעייה, פיתרון שישיג את היעדים הבאים: כיסאות יהיו זמינים למי שנזקק להם, במקומות מוגדרים וקרובים; תהליך איתורו של כיסא זמין יהיה קל ומהיר; למשתמשים בכיסאות תהיה מוטיבציה להחזירם אל אותו המקום שממנו נלקחו או אל כל מקום מוסדר אחר; כיסאות לא ייאבדו ולא ייגנבו; צוות שיבא לא ישקיע זמן ומאמץ בנושא, מעבר לסביר.

הדגש בפיתרון יכול להיות על האיתור או על המוטיביציה להחזיר או על שניהם כאחד ובלהד שיושגו היעדים שצויינו. הדגש בפיתרון יכול להיות על המשתמש (נדע מי הוא, נוודא שיחזיר) או על הכיסא (נדע היכן הוא ולא נשאל מי לקח אותו) או על שניהם כאחד ובלבד שיושגו היעדים שצויינו.

הנהלת שיבא לא איתרה עד כה פיתרון מתאים בארץ או בעולם אך ייתכן כי פיתרון כזה קיים או יכול להיות קיים על-בסיס ניסיונם של אחרים, בתחום המסויים של השאלת כיסאות גלגלים בבתי-חולים או בתחומים רלבנטיים אחרים (השאלת עגלות קנייה במרכולים/השאלת עגלות למזוודות בשדות תעופה/השאלת אופניים וכו’).