הממשלה תדון בנושא העברת יחידות ארציות שלה לירושלים; שתי יחידות של משהת”ק קיבלו פטור ויישארו בת”א

14:02 12.11.2021

קטגוריות: מימשל/מימשל זמין משפט

תגים:

הממשלה בישיבתה הקרובה (ראשון, 14.11.2021) תדון בנושא העברת יחידות ארציות שלה לבירה ירושלים.

בהצעה להחלטה עליה יצביעו השרות והשרים נאמר בין השאר: “מחליטים, בהמשך להחלטת ממשלה מספר 1661 מיום 13.5.2007, מספר 1605 מיום 18.5.2014, במטרה לחזק ולבסס את מעמדה  של העיר ירושלים כעוגן שלטוני, כלכלי ועסקי ובהמשך להפקת לקחים מתהליכי יישום ההחלטות האמורות, לפעול כדלקמן: להשלים את ההעברה לירושלים של יחידות ארציות של משרדי הממשלה, בהתאם להוראות החלטה זו”.

“[…] יודגש כי לא יותר כפל לשכות לשרים או נושאי מישרה על סוגיהם בכל שלב שהוא. לשכה כפולה קיימת תבוטל ותפונה לטובת שימושי המשרד או תוחזר לדיור הממשלתי, לפי העניין”.

ההצעה להחלטה כוללת נספח שכותרתו: משרדי הממשלה ויחידות ארציות שקיבלו פטור מחובת מעבר לירושלים (לפי סעיף א’ בהחלטה 1661). בין הגופים הללו: מטה התיאום של המיזם “ישראל דיגיטלית” (כיום במשרד הכלכלה) ומינהל פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת ומינהל הדואר/זרוע הפיקוח במשרד התקשורת.

כמו כן צורפה להצעת ההחלטה חוות דעת של היועצת המשפטית של משרד ירושלים ומורשת. בחוו”ד כותבת עו”ד שירן שושנה בין השאר כי “[…] ההצעה להחלטה אינה מעוררת קשיים משפטיים, לשם השלמת התמונה יצויין כי ביום 7.3.2019 הוגשה עתירה בנושא ע”י תנועת ‘התעוררות בירושלים’ ורשימת עותרים נוספים, נגד ממשלת ישראל, משרד ירושלים ומורשת ומשיבים נוספים (בג”ץ 1754/19). עניינה העיקרי של העתירה נוגע לטענת העותרים ביחס למחדלי המיבים באשר ליישום הוראות חוק יסוד: ירושלים, בירת ישראל, התש”ם – 1980, החלטות הממשלה ודו”חות מבקר מדינה בדבר חובת המעבר של יחידות ממשלה ארציות לירושלים ועוד. בכלל זאת, ביקשו העותרים שורה של סעדים מן המשיבים השונים אשר צורפו לעתירה.

“במסגרת ההליך המשפטי המתנהל בבית-המשפט העליון בהליך האמור, הוגשה תגובה מקדמית לעתירה מטעם המדינה ובהמשך הוגשו מספר הודעות עדכון, האחרונה שבהן הוגשה ביום 4.11.2021 ובמסגרתה צויין, בין היתר, כי הצעת הממשלה מהווה המשך להחלטות ממשלה שהתקבלו בנושא וכוללת הכנה אופרטיבית שלוקחת בחשבון את כלל המאפיינים המשפיעים על העברת היחידות הארציות והעמדת סל כלים יישומיים לביצוע – נמצאת בישורת האחרונה לקראת העלאתה לדיון בממשלה בשבועות הקרובים. יצויין כי דיון בעתירה קבוע ליום 6.12.2021 בהרכב בראשות כבוד הנשיאה אסתר חיות”.

* יצויין כי העתירה הוגשה נגד ממשלת ישראל, שרי ירושלים ומורשת ושר התקשורת, מינהל הדיור הממשלתי במשרד האוצר ורשות החברות הממשלתיות. ב- 4 בנובמבר 2021 ניתנה ההחלטה האחרונה, עד כה, בתיק זה, ע”י המשנה לנשיאה כבוד השופט ניל הנדל בה כתב כי “בנסיבות העניין, העותרים יגיבו להודעת העדכון – לרבות פסקה 14 לה – עד יום 14.11.2021”.