הממונה על שוק ההון חתם על רישיונות סוכנות ביטוח לחברת הדואר ולחברת רמי לוי

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הודיעה (5.4.2022) כי הממונה על שוק ההון חתם על רישיונות סוכנות ביטוח לחברת דואר ישראל ולחברת רמי לוי.

בהודעה נאמר כי “רשות שוק ההון סיימה את הליכי בדיקת בקשות הרישיון של החברות והממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון. ד”ר משה ברקת חתם על רישיונות והיתרי שליטה בחברות אלו.

“הסוכנויות צפויות לפעול במודל אובייקטיבי, כך שעמלת הביטוח תהיה אחידה בין כל חברות הביטוח וההצעה למבוטחים תהיה ללא הטייה ותהיה מוכוונת מחיר ושירות בלבד.

“הרישיונות נחתמו לאחר תהליך בדיקה מקיף שביצע צוות הרשות. הצוות בחן במהלך השנה האחרונה את בקשות הרישיון תוך בדיקה מקיפה של התכנית העסקית שהוגשה לרשות.

“חברת דואר ישראל וחברת רמי לוי מצטרפות למספר חברות שכבר קיבלו רישיון ופועלות במודל הסוכן האובייקטיבי, אותו מקדמת הרשות, לרבות חברות כרטיסי האשראי ישראכרט ומקס וכן מועדון הצרכנות הוט, כך שיתקשרו עם  לפחות ארבע חברות ביטוח ובמודל תגמול אחיד לפי סוג מוצר.

“רשות שוק ההון מיישמת בכניסתן של חברות אלו את מדיניות הסוכן האובייקטיבי כך שבעל הרישיון יראה לנגד עיניו את טובת המבוטחים בלבד. הרשות תמשיך לפעול במטרה להרחיב את ערוצי ההפצה, ולהכניס חברות ביטוח חדשות על מנת לקדם תחרות וחדשנות בשוק הביטוח הישראלי, תוך הבטחת טובת הצרכן והגברת נגישות השירותים לציבור הרחב בעולמות הביטוח”.

ד”ר משה ברקת הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון ציין כי שוק הביטוח במודל האובייקטיבי כולל כיום חמישה שחקנים גדולים ומשמעותיים הפועלים במודל הסוכן האובייקטיבי וכי סוכנויות נוספות נערכות לאימוץ המודל. כניסת שחקנים חדשים לשוק הפועלים לפי עקרונות הסוכן האובייקטיבי תביא להגברת התחרות בענף הביטוח, לקידום החדשנות ולשיפור השירות למבוטחים.