המחוזי קיבל עת”מ של מלם והורה לעיריית ת”א להחזיר לדיון נוסף בפני וועדת המכרזים את הצעת מלם שנדחתה במסגרת המכרז לתמיכה בשירותי מחשוב

13:55 16.10.2020

קטגוריות: משפט

תגים: , ,

ב- 7 באוגוסט 2020 פירסמתי את הידיעה הבאה כאן באתר: חברת מלם מערכות מקבוצת מלם-תים הגישה לבית-המשפט המחוזי בתל אביב עתירה מינהלית בנושא מכרזים נגד עיריית תל אביב ונגד חברת טלקוד מחשבים. לא פורסם הנוסח המלא של העתירה המינהלית. הדיון בעתירה צפוי להיות בחודש נובמבר 2020.

עפ”י בדיקה, ייתכן כי מדובר במכרז מסגרת מס’ 38/2019 למתן שירותי מיקור-חוץ (Outsourcing) להפעלת מוקד שירות (Help Desk), תמיכה ותחזוקת ציוד מחשוב למוסדות חינוך ואתרי מנהל קהילה.

ב- 7.5.2020 ערכה וועדת המכרזים של עיריית תל אביב ישיבה בה ניתנה זכות טיעון לחברת טלקוד. מעניין לקרוא את פרוטוקול הישיבה (מעמוד 18) שנועדה לבדוק פער בין האומדן הראשון של העירייה לגבי מחירי השירותים הנדרשים לבין הצעה שניתנה על-ידי חברת טלקוד.

בתום הישיבה החליטה וועדת המכרזים להכריז על חברת טלקוד כזוכה במכרז ועל חברת מלם-מערכות כזוכה כשיר חלופי.

= = = = = = = = =

פסק הדין בעתירה זו [עת”מ 57946-07-20] ניתן בבית-המשפט המחוזי בתל אביב בשיבתו כבית-משפט לערעורים מינהליים.

כבוד השופט ארז יקואל כותב בין היתר בפסק דינו:

“המשיבה 1, עיריית תל אביב יפו פירסמה מכרז שעיקרו שירותי תמיכה בציוד מחשוב. המשיבה 2 (טלקוד) הוכרזה כזוכה בו.

“העותרת מבקשת, בעיקר, להורות על ביטול החלטת וועדת המכרזים של העירייה ולהכריז עליה כזוכה במכרז, זאת לנוכח פגמים בהצעת טלקוד. בין היתר ולחלופין, מבקשת מלם להשיב את הדיון מלפני וועדת המכרזים, אך זאת לאחר הכרעה בסוגיות שבמוקד העתירה. מלם מלינה, בעיקר, על התנהלותה של העירייה אשר התירה את תיקון הצעתה של טלקוד והכשרתה בדיעבד וכן על שיקול דעתה של וועדת המכרזים, אשר בחרה בהצעתה של טלקוד כזוכה, חרף היותה הצעה תכסיסנית.

“[…] בתום הדיון בעתירה ובהינתן חסר בפירוט או בהתייחסות וועדת המכרזים עצמה לטענות שבליבת המחלוקת – הצעתי לצדדים לבחון אפשרות להסתפק במיצוי המעשה המינהלי על דרך של השבת הדיון מלפני וועדת המכרזים על-מנת שתשקול את קומת המסד של החלטתה.

“העירייה הביעה את הסכמתה להשלים את הדיון מלפני וועדת המכרזים וטלקוד לא הביעה התנגדות ממשית לכך. העותרת, מנגד, סבורה כי ככל ויושב הדיון מלפני וועדת המכרזים, כך ראוי שייעשה לאחר הכרעה בטענותיה לעניין פגמים בהצעת טלקוד, כפי שנשטחו בהרחבה”.

בסיום פסק הדין אומר השופט: “[…] עמדה זו של העותרת מקובלת עלי ומן הראוי שוועדת המכרזים עצמה תתייחס לטענות ביחס לפגמים בהליך המכרז. בין היתר, בכל הנוגע לאופן התנהלות העירייה בסוגיית שינוי/תיקון הצעדת טלקוד, וליתרת טענות מלם.

“סוף דבר – כפי רוח הסעד החלופי שביקשה מלם, ולאור נכונות העירייה להשלים את הנדרש בנושא מלפני הגורם הרלבנטי, הדיון יושב לוועדת המכרזים של העירייה, על-מנת שתדון בטענות שהובאו בעתירת. זאת, לאחר שיתאפשר למלם זכות טיעון אפקטיבית, בין הכתב ובין בעל פה, כפי שיקול דעת הרשות. ככל הניתן, כל הנוגעים בדבר ישלימו את כל הנדרש בהקשר זה (זכות טיעון והחלטה) עד ליום 1.11.2020.

“חזקה על וועדת המכרזים שתיתן דעתה באופן מנומק ומושכל לטענותיה של מלם ותידרש אליהן בכובד ראש, בלב פתוח ובנפש חפצה.

“לאחר שתינתן החלטת הוועדה, וככל שהעותרת תסבור כי קיים צורך בהגשת עתירה חדשה, יישקל ניתונה לטיפולי שיינתן בקדימות לתור המתדיינים האחר. סבורני כי בכך ימוצה ההליך המינהלי במלואו וככל שתבוא לפתחו של בית-המשפט החלטתה של וועדת המכרזים, בעקבות השלמת הדיון מלפניה, החלטה זו תהא שלמה ומנומקת כדבעי”.

בשלב זה כל צד יישא בהוצאותיו. “ככל שתוגש עתירה חדשה, תשמרנה טענות הצדדים אף בהקשרי ההוצאות אליהן נדרשו בהליך זה”.

העתירה המינהלית של מלם הוגשה באמצעות עו”ד חיים הרציג.